Gå til innhold

Hjelp med Kosthold


Heihallo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har startet å trene styrke og jeg lurer på hvor mye kcal jeg bør spise hver dag sånn ca? Har bmi på 19,7 men har trolig lite muskelmasse. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre, om jeg spiser i overskudd blir dette fett, siden jeg sannsynlegvis ikke har mye muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, gratulerer med at du har begynt å trene:)

Hvor mye mat du burde få i deg kommer an på ganske mange faktorer, høyde,vekt, kjønn,alder, hva du trener, hvor ofte du trener,og hvor tungt du trener, hvilke mål/tidsramme du har , har du kanskje noen skader man kanskje burde ta hensyn til, etc.

Om du spiser i overskudd og du ikke gjør noe for å faktisk _bruke_ dette overskuddet,ja da blir det lagret som fett.

Dette er gjeldende uavhengig om du spiser lavkarbo eller nutrilett eller om du lever på melkesjokolade og cola.

Om du derimot går inn for å investere dette i muskler via styrketrening, da vil (avhengig av hvor mye overskudd du legger deg i), dette lagres som muskler isteden. Og det er jo ikke så dumt,eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei :D Takk for svar! Jeg er en ganske høy(175 cm) jente. Jeg har slanke armer og vil helst fortsette å ha det, men bare med mer muskler. Helst noe lignende som bildet under:

Slanke armer med mer muskler? Det skulle ikke være vanskeligere enn å trene opp armene sterke og fine, og ikke fråtse som om verden gikk under=) Men å gjøre som dama på bildet,og tulle rundt med kvartkilosmanualer, den tanken er det bare ¨legge fra seg med en gang,det funker ikke:)

Hva slags treningsprogram følger du for øyeblikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener hjemme med vekter på 4 kg :) Følger programmet "The butt bible" , både upper body og lower body på youtube :p

Det er sikkert ikke aller verst å starte med, men du bør være klar over at musklene trenger motstand for å bli sterkere, og hvis du bare bruker kroppen eller firekilosmanualer som motstand, vil det gå rimelig kort tid før du blir sterk nok til å håndtere øvelsene med de firekilosmanualene, og deretter vil jo ikke kroppen ha noe særlig behov for å bli sterkere, da belastningen ikke blir noe tyngre. Så når du når det punktet,da går det fort over i kondisjonstrening, og det blir man ikke særlig mye sterkere av. Ikke får man stram og fin kropp heller.

Jeg anbefaler derfor at du enten går til innkjøp av større manualer, eller supplementerer med vekttrening på treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det Aurelius sier. For å ha noen som helst nytte av trening er du nødt til å presse kroppen litt, for om du bare jobber innenfor det kroppen allerede klarer... hvorfor skal den kaste bort masse verdifull energi på å endre seg?

Du har sikkert både lest det og hørt det, men det er verdt å gjenta: Du blir ikke svær og bøs av å trene skikkelig styrke. Om det var så fantastisk lett for damer å få "mannemuskler", hvorfor sliter vi menn ræva av oss dag ut og dag inn for å få det? Det er da vitterligen veldig mye enkere for oss å bygge "mannemuskler". Det de fleste damer er ute etter er å stramme opp diverse kroppsdeler. En sterk muskel er en stram og fast muskel, så tren hardt og økt vekta hver gang du når f.eks. 3x8 eller 3x12 (avhengig av programmet) på en gitt øvelse. =)

For å komme i nærheten av det nivået av trent der mange begynner og kremte og hoste litt over store muskler på damer er du virkelig nødt til å dedikere myyyye tid til seriøs, beinhard trening, samt gjøre alt riktig på kjøkkenet 95% av tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...