Gå til innhold

Insulinressistens


jallajalla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå leste jeg ikke alt som stod over, men på lavkarbo.no, inne på forumet der, der er det mange med mange gode råd ifh til insulinresistens. Mange der fikk beskjed om at hvis ikke noe skjedde ville de kvalifiseres til diabetes type 2 etter ei stund. Ved korrekt kosthold (i denne sammenhengen er vel det mest korrekte et kosthold med lavt inntak av karbohydrater og høyt inntak av fett) kan det gå tilbake til normalen.

Jeg tok meg den frihet og hentet noen tråder der ifra, som jeg synes er bra omkring dette emnet.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1159

http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=partner-pub-7789178790069831%3A46e67s-oq4p&cof=FORID%3A10&ie=ISO-8859-1&q=insulinresistens&sa=S%F8k

(Jada, jeg er fullstendig lavkarbofreak, så selvfølgelig drar jeg frem dette kostholdet når det lar seg gjøre:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fantastisk lesning for ei som har insulinresistens, så tusen takk Asle :D

Kjenner jeg ofte kan bli veldig forvirret, spesielt ift til kostholdet.. Har kuttet poteter, ris og pasta, uten problemer. MEN, hvordan bør fordelingen mellom karbohydrater, proteiner og fett være? Hva er for mye frukt og bær? Hvor viktig er det med et tilstrekkelig fettinntak? Jeg har lest at styrketrening er det beste for insulinfølsomheten, så det er gull :) Jeg trener 4-5 ganger per uke, og kunne virkelig tenke meg et kostholdsprogram for å optimalisere resultatene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom et par linjer ned med den lilla teksten før jeg gav meg. Ville hatt på meg både skeptiker-brillene OG hatten når jeg leste på lavkarbo.no

Absolutt! Men det er masse bra der også :)

(Men det er veldig viktig ifh til både den og andre sider; de som svarer svarer basert på seg selv, det er ikke fagfolk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En ting jeg også lurte på (huff, alltid noe jeg lurer på):

- Dersom man har insulinresistens og diabetes type 2, kan man kurere det ved å gå ned i vekt og tømme cellene for glukose? Altså, er cellene så smarte at de lager insulinreseptorer igjen dersom de begynner å mangle glukose? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...