Gå til innhold

Hvordan holde vekten?!


siritn96

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 17 kg på 3 måneder, begynte bra med Trening og sunnere spising.. men den siste mnd har jeg vært utrooolig!! dum og spist alt for lite! vil ikke det mere, men på samme tid vil jeg ikke gå opp igjen det jeg har gått ned... og hver gang jeg spiser litt mer enn 650 kcalorier per dag så går jeg opp :s Og det er jo absolutt INGENTING!

Trenger råd, hvordan skal jeg få til å øke kalori inntaket, men samtidig holde vekta mi?

Har lest blandt annet det å spise 100 kalorier mere 2 uker, også fortsette sånn oppover, men syntes det er veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere ting ved posten din som foruroliger.

For det første(jeg vet ingenting om ernæring eller helse), skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å gå opp i vekt av 650 kcal om dagen, 650 kcal om dagen tilsvarer næringen man finner i en liter med H-Melk, og er ALT for lite for hvemsomhelst uansett.

For det andre: Å gå ned 17kg på 3 måneder høres rimelig mye ut, og blir vel ca 1500kcal minus om dagen, noe som høresfor mye ut for min del,med mindre du var svært svært sykelig overvektig i utgangspunktet.

For det tredje tror jeg at et semi-anonymt nettforum som dette ikke er det beste stedet å løse denslags problemer på, her tror jeg at kvalifisert helsepersonell som ernæringspsykolog eller lege vil være bedre redskaper å bruke.

En mulighet er jo at du har gått for hardt ut,og gått ned i vekt så fort at kroppen har sagt "fuck it", og kastet det den fant overbordet, både når det kommer til muskler og fett, og at du nå når du prøver å gi den mat igjen, prøver den desperat å gjenføre kroppen til en tilstand hvor den er i nærheten av å oppføre seg normalt. Men hva jeg tror/synser meg frem til spiller egentlig ingen rolle.

Jeg tror denne tråden kommer til å bli stengt ganske fort,da det høres ut som et såpass alvorlig tilfelle at sterkere lut enn det vi klarer å tilby her inne,må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det er vel snart nærmere 4 mnd når jeg tenker meg godt om..

Men har vært veldig hard jobbing inne i det her også, startet veldig bra, med trening hver dag og veldig sunt og variert kosthold, men ble helt sykelig opptatt av at jeg skulle gå ned mer og fortere... Så er sånn det er blitt til..

Jeg veide 76 kg og nå veier jeg 59 kg. Og er 170 høy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhja, ja da blir jo situasjonen en helt annen, beklager på det sterkeste!

60 kilo på 170 høres ut som et ypperlig sted å være det, jeg var skråsikkeroverbevist om at det kom til å stå adskillig verre til.

Husk at det er ganske mange faktorer som påvirker vekta, spesiellt for dere damene, så den kommer til å leve sitt liv innimellom, det er bare sånn det er. Jeg har mer sansen for å bruke målebånd og treningsprestasjoner som peilepinne enn vekta, da disse påvirkes av færre ting og er bedre.

Finn deg et kalorinivå som gir deg overskudd i hverdagen, og lar deg leve et liv du er fornøyd med, og prøv å holde deg der.

Hvis du er vant til å spise lite, kan det godt hende du trenger å bruke litt tid på å gradvis øke kostholdet noe. Men det klarer du finfint! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...