Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal klare å spise mer grønnsaker. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan tilberede grønnsaker til middag og lunsj så jeg kan spise mer så jeg ikke blir sulten under dietten.

Jeg liker de fleste grønnsaker, bortsett fra blomkål. Og hvordan kan jeg tilberede brokkoli på en god måte?? Det er kjempegodt når kjæresten lager det, men når jeg skal lage det selv smaker det bare rart :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25482-spise-mer-gr%C3%B8nnsaker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med grønne smoothier? Det er en ypperlig måte å få i seg grønnsaker på. Her er oppskriften på frokosten min for tiden:

- 1/3 beger yoghurt naturell, suppleres med magerkesam dersom du ønsker mer protein

- 1/2 eller 1 banan

- noen valnøttkjerner

- 2-3 isbiter

- så mye fersk spinat og/eller grønnkål jeg får plass til. Tilsetter ofte noen topper fersk brokkoli eller litt selleri, avhenger av hva jeg har

- på grunn av spinaten tilsetter jeg noe c-vitaminrikt, feks. ananas eller mango. Bare en liten neve ellerno

Det er grønnsakene som skal "dominere" , yoghurten tilsetter jeg for "matauk", og bananen for konsistens og søtning. Frukta tilsetter jeg litt av for å dempe oxalsyren i spinaten. Så der, den kan du prøve :)

Ellers kan du lage grønnsaker i aluminiumfolie i ovnen (f. eks. løk, brokkoli, gulrot og blomkål (gi det et forsøk selvom du ikke liker det)). Du kan gjerne legge en laksefilèt eller kyllingfilèt inni også om du vil det, men iallefall - ta sitronpepper (masse) og litt salt på og la stå i 25 min. NAM<3

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...