Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Dere som kjenner meg her inne vet at jeg har slitt med et litt anstrengte forhold til mat, osv..

Jeg kommer meg! Har nesten sluttet å telle kalorier og spiser mer etter behov :) Alikevel henger en ting litt igjen.. På hviledager har jeg en slags regel om at jeg skal spise minst mulig karbs, helst under 100 g. Jeg har to hviledager i uken og tvinger meg disse dagene til å spise mest mulig fett og protein. Trives egentlig ikke så godt med disse dagene, er definitivt et karbs-menneske.

Spørsmålet mitt er.. Om jeg spiser mer karbs på hviledager, men holder kaloriene på cirka det samme, vil det egentlig ha noe å si da? Karbs gjør jo at du holder mer vann osv.. Men har det egentlig så mye å si?

For all del, kommenter at jeg er klikka og at det ikke har noenting å si :-) Kanskje det vil hjelpe meg vekk fra mine minimum-karbs hviledager

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25385-karbs-p%C3%A5-hviledager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre du er "1 week out" eller noko liknande har det ingenting å seie. 50g karbs meir ein dag har ikkje noko å seie for vassbinding, og så lenge kaloriene er dei same har det ikkje noko innverknad ellers heller. Du treng ikkje sette ned karb inntaket på kviledagar med andre ord ;)

Med mindre du er "1 week out" eller noko liknande har det ingenting å seie. 50g karbs meir ein dag har ikkje noko å seie for vassbinding, og så lenge kaloriene er dei same har det ikkje noko innverknad ellers heller. Du treng ikkje sette ned karb inntaket på kviledagar med andre ord ;)

Jeg ELSKER dialekten din! :love::D

Hvor har du tatt denne regelen fra? Det er totalen over tid som har noe å si, så jeg tror det har lite å si om du spiser 100 g karbs eller 150 den dagen.

Hehe, 100 er et fint tall. Rundt og greit. SÅNN satte jeg regelen min. Crazy? Jepp.. :oops: Rødmer her jeg sitter.

Når det er sagt, så spiser jeg ca. 250 + gram karbs på treningsdager. Gjorde hvertfall det da jeg logget maten min og hadde oversikt over hva jeg fikk i meg :p Er ikke redd for karbs med andre ord, men er redd for det på hviledagene mine.. Syk hjerne jeg har laget til meg her.. :oops:

Annonse

Nei, tenker ikke at det er crazy, men jeg tenker bare at du setter begrensninger for deg selv som kanskje ikke kan være like heldige over tid :)

Jeg tenker mye rart. På hviledager spiser jeg masse fett og masse protein, lite karbs. Jeg prøver å få i meg mest mulig fett disse dagene fordi jeg ligger ganske lavt på fett/høyt på karbs på treningsdager. Har vel hørt (et eller annet sted) at jenter/kvinner bør spise nok fett. Derfor har jeg tenkt oppi det dumme hodet mitt at jeg ihvertfall gjør kroppen min en liten tjeneste på disse hviledagene :p Haha.. uff. Høres selv hvor dumt det høres ut. På lørdager ligger jeg foresten høyt på fett og høyt på karbs, bare så det er sagt :eek:

Hehe, 100 er et fint tall. Rundt og greit. SÅNN satte jeg regelen min. Crazy? Jepp.. :oops: Rødmer her jeg sitter.

Når det er sagt, så spiser jeg ca. 250 + gram karbs på treningsdager. Gjorde hvertfall det da jeg logget maten min og hadde oversikt over hva jeg fikk i meg :p Er ikke redd for karbs med andre ord, men er redd for det på hviledagene mine.. Syk hjerne jeg har laget til meg her.. :oops:

Hehe, ja det er lett å verte paranoid av diettar :p Eg personlig varierar karbs/fett etter dagsform og etter kva eg skal trena, om det er tung "hardcore" økt, eller meir pompeøkt :p men eg reduserar ikkje karbs/kaloriar på kviledagar som regel ;) på bulk er det berre ekstra karbs nokre dagar, men aldri låg-karb dagar :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...