Gå til innhold

Oppkarbing


Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt på nette om insulin og leptin. Har skjønt det er lurt med en oppkarbing engang i blandt når jeg ligger lavt på karbohydrater og litt i kcal underskudd. Fettprosenten min ligger på 22% ca og vil ha den litt mere ned, vanskelig og stole 100% på disse testene. Men, hvor ofte burde jeg ha oppkarbing og hvordan gjør jeg det på best mulig måte? Hva slags mat spiser dere på oppkarbing?

Ps, hva er gjennomsnitt fettprosenten på jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes nesten det er ting du burde føle selv om du trenger. Folk her kan ikke si at du burde karbe opp om du ikke føler at du trenger det selv. Gjelder å kjenne sin egen kropp for å få ut maks.

Ofte bare mer av den maten man allerede spiser. Poteter, ris etc

Spiser så og si aldri poteter eller ris:-) Men kunne dream is bli brukt til oppkarbing? Eller sunne boller osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du bør tenke på når du karber opp er at maten skal inneholde minst mulig fett og mest mulig karbohydrater. Det vil si at sjokolade og junk er uaktuelt. Dream is er ok fordi fettinnholdet er nokså lavt, men du bør holde deg til f.eks rundstykker, pitabrød, pasta/ris/poteter og eventuelt gummigodteri eller coco pops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...