Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 157 meter høy og veier 48 kg. Etter et vekttap på ca 12 kg, har jeg fortsatt det lille ekstra fettet på magen som sitter som støpt uansett hvor sunt jeg tror jeg spiser og hvor bra jeg tror jeg trener.

Jeg begynte å trene på et treningssenter for en måned siden, og programmet mitt går i styrkeøvelser og øvelser på apparat for å stramme opp mage, rumpe og lår, i tillegg til at jeg også trener ryggen/armer. Før dette trente jeg lite styrke.Har også én kondisjonsøkt i uken. Tilsammen trener jeg 5 eller 6 ganger i uken, 1 time hver gang.

Siden jeg har slanket meg har jeg holdt et sunt kosthold nå over lengre tid. Har ikke holdt kostholdet mitt like sunt hele tiden, men de siste par månedene har jeg gått bort i fra snop, chips, brus, kakemat og fastfood. Drikker alkohol, men det er ikke så ofte.

En vanlig middag for meg kan være: fisk(laks eller sei) med potet(spiser alltid bare en) og grønnsaker eller kylling og ris med salat. Middagen varierer litt på hvor sunn den er, siden det er moren min som lager middagen så og si hver dag. Hender likevel at jeg lager egen middag hvis hun velger den enkleste utveien som for eksempel en grandiosa e.l.

En vanlig lunsj for meg kan være: 2 eller 3 brødskiver med magert kjøttpålegg og frukt, eller 4 knekkebrød, 2 yoplait 0% yoghurt med musli, eller en skål med mager cottage cheese med musli og for eksempel banan. Lager også havrepannekaker en god del. Frokost og kveldsmat går noe i det samme. Som mellommåltid tar jeg meg for eksempel en frukt, yoghurt eller nøtter en gang i blandt. Spiser ca hver 3 time, og det blir ca 4 større måltider og 1-2 mellommåltider hver dag fra jeg står opp til jeg legger meg.

Ting jeg nå kutter litt ned på er potet, brød, ost(siden det er mye fett i det), i tillegg prøver jeg å spise mest mulig magert kjøtt. Spiser også veldig mye egg! Som drikke går det for det meste i vann, og et par glass melk til dagen.

Hadde vært veldig takknmelig hvis du kunne skrevet en liten liste for meg i min situasjon, hva jeg burde kutte ned på evt kutte enda mer ned på for å få bort det ekstra fettet på magen.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Du veier ganske lite. Vet du ca hvor mye du får i deg pr. dag(kalorier)?

Sier ikke at du skal bli fanatisk på kalorier, men det virker som om du kanskje burde spise mer mat.

Jeg hadde ca samme bmi som deg men slet også med dette fettlaget nederst på magen. Kvittet meg med "babyfettet" ved å spise et ørlite overskudd samt trene. Med din vekt, høyde og energinivå bør du ligge på minst 2200 kalorier om dagen.

Liker ikke å følge alt for mye med på kaloriinntaket, men har regnet ut en vanlig dag og ligger på ca 1500 kcal.. I det siste har jeg vært litt dårlig med å holde meg til faste måltider, og har derfor gått opp litt i vekt.. Har variert med å spise kjempemye, til nesten ingenting, alt etter matlyst. Vet jeg har lagt på meg muskler, men også mer fett en ønskelig..

Høres fornuftig ut det du sier. Jeg skal prøve å ikke sulte meg slik, og heller finne tilbake til en fast rutine igjen :) Har ikke trent skikkelig styrke, mer enn et par måneder, men har nå satt meg et mål om at jeg skal begynne å føre ned trening og framgang i en loggbok, i tillegg til å finne en bedre måte å spise skikkelig, for å få inn riktig mengde mat, med riktig næring. Godteri, chips, brus og kakemat/desserter, har jeg valgt å holde meg for fram til sommeren. Dette har jeg tro på at jeg kan klare, har holdt meg for alt det usunne også tidligere.

Vet at det tar tid, men nå er jeg endelig skikkelig innstilt og gir meg ikke! :)

Tror det du trenger er å øke litt i muskelmasse, så skal du se at det "fettet" på magen "forsvinner".

Ville startet på et fullkropsprogram 2-3 ganger i uken med fokus på baseøvelser. Du har ikke akkurat mye å "slanke" bort, tenker mer du trenger å stramme opp.

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen.no

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...