Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem som jeg håper noen her kanskje kan hjelpe meg med. Jeg blir ekstremt trøtt/ daff etter å ha spist mat (som jeg trenger) før jeg skal trene... Jeg trener stort sett på ettermiddagen, i 5-6 tiden og pleier å spise ca 2 timer før dette. Problemet er at jeg blir så innmari trøtt etter å ha spist at jeg ofte føler jeg er skikkelig svak på trening. Pleier å spise havregrøt med proteinpulver, evt egg også. Vet ikke om det skyldes typen mat jeg spiser eller bare at jeg har sittet i ro på lesesal hele dagen eller noe annet...

Spiser lunsj i 11-12 tiden, oftest hjemmelaget tomatsuppe med egg/tunfisk/skinke, salat eller speltlomper med tunfisk. Til frokost spiser jeg også havregrøt, men da har jeg aldri det problemet med å kjenne meg daff. Føler meg egentlig ganske opplagt på morgenen/ formiddagen etter frokost.

Dagens største måltid inntas etter trening i 8-9 tiden.

Ellers trener jeg i 1.5-2 timer 5-6 ganger i uka. Er 160 høy, veier 50 kg.

Noen som har noen råd??

Fortsetter under...

Når er du ferdig om dagene som student?

For meg funker det aller, aller best å dra direkte til trening fra jobb. Da slipper jeg å måtte kave meg ut av sofaen etter en stor middag, og slipper unna all kø på treningssenteret. Du slipper også dødtiden fra du kommer hjem, til du faktisk lager deg mat, og har plutselig hele kvelden foran deg.

Ta en banan eller to, eller noe annet kjapt og praktisk på vei til trening, og ta igjen maten etter trening heller.

Edit: Du spiser også rimelig magert for å være 50 kg på 160 cm. Kanskje du rett og slett ikke spiser nok tidligere på dagen til å opprettholde energinivået..?

Om man står opp tidlig, så vet jeg selv ( jeg er mor og student) at rundt klokka 17-18 blir jeg DAUtrøtt. Det trenger ikke være at du ikke har spist nok, men at det blir lange dager.

En tips er å drikke kaffe/evnt FRES før trening.

Føste jeg tenkte var at du sover for lite/dårlig om natten. De dagene/ukene hvor ungen har holdt det gående utover, er det først på ettermidagen jeg merker hvor trøtt jeg er. Det som hjelper for meg er og sove lenger om natten:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...