Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En aktiv jente, 69,3 kg og 167 cm. Trener nå styrke 2-3 ganger i uka, jogger også ett par ganger i uka minst, og mosjonerer daglig med aktiv jobb og spaserturer. Går minst 8-10 km daglig på arbeidsdager da i form av gåturer + til og fra jobb. Jobben er aktiv, så blir mye ekstra bevegelse der.

Spiser relativt sunt, har blitt strammere i hele kroppen etter at jeg startet med styrke og utfordrer meg styrketreningen med å øke vektene. Sliter mest med magefettet, synes det går saktere der, har mistet en god del, men slapt flesk vil jeg ikke ha :-p Noen gode tips til hva jeg bør satse på i ukene framover?

Takker masse for alle fornuftige svar (y):D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25203-strammere-mage-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Rakker sier. Man har ikke noe kontroll over disse tingene. Det positive er at hvis magen er det siste som går, så kan det til gjengjeld så ganske fort når det først skjer da.

Det ser ut som du gjør de rette tingene; men du kan gjerne hive inn noe intervalltrening, hvis ikke det inngår i det du gjør nå. Gi kroppen noe å bryne seg på så ikke treningen blir rutine; det er det som har fungert best for meg mtp fettforbrenning; men det er ikke noe fasit :)

Bra jobba på treningsfronten :)

Gikk fra 12% fett til 4.8% iløpet av 4 måner og fikk en veldig stram mage. Det som funket for meg kan også funke for deg.

Du forbrenner en del kaloerier, men hormoner spiller også en stor rolle.

En form for kardio som jeg annbefaler du prøver er hiit kardio.

Kjør intervaller i 10-20 min et par ganger i uka.

Beste er å gjøre det ute hvor du spurter i max tempo (feks 100 meter) og går rolig tilbake samme distansen.

Gjør dette feks 10 ganger eller til du har fullført 10-20 min.

Studier har bevist at rolig kardio forbrenner kalorier under øktene, men hiit forbrenner 24 timer etter økta.

Studier beviser også at hiit har positiv invirkning på veksthormon og testostoron (som spiller en stor rolle i fettforbrenning og muskel bevaring/økning under diet.)

Det viktigste er fortsatt kalori intaket. Har du kotroll på kaloeriene dine så ser du fort resultater, men ikke gå for langt ned for tilig. Start så høyt som mulig og gjør små forandringer etter hva du ser i speilet og vekta ;) Vær tolmodig og disiplinert!

Personlig trener jeg mage 5 dager i uka, men 2-3 ganger er en bra start.

Drikk mye vann, høyt protein intak, nok fiber og frukt/grønsaker

Håper dette kan hjelpe, lykke til :)

Jeg har også hatt en del issues med magen, og klager min nød til min stakkars samboer titt og ofte... Har ikke følt at der var noen fremgang - helt til jeg prøvde en kjole jeg ikke har hatt på meg på en stund, og den var blitt løs istedet for stram som sist. Jeg har bare ikke lagt merke til forandringen som har skjedd de siste månedene fordi den kommer så gradvis. Bare fortsett med det du gjør, det hjelper nok mer enn du tror :)

Målebånd og klær er den beste måten for meg. Vekt betyr ingenting!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...