Gå til innhold

Går fortsatt opp i vekt


Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år som trener fem dager i uken. Fører dagbok over både cardio og styrke, og jeg blir bedre og bedre. Har femdelt program: Bein x2, biceps/triceps, bryst/mage, skuldre/rygg. Cardio er 45 min på elipsemaskin på level 7-8 og SPM på 120-130.

Problemet mitt er at jeg er 1.73 høy og veier 76kg. Går stadig opp i vekt og spiser helt normalt! Drikker ikke brus og er flink til å ikke spise godteri.

Hva gjør jeg galt? Er det kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva spiser du?

Frokost: havregrøt, eller to-tre brødskiver

Lunsj: egg og bacon eller brød

Middag: en posjon, poteter, kjøtt og grønnsaker

Kveldsmat: to-tre brødskiver

Prøvde å følge en diett:

MATPLAN - hver 3. Time

1

- 50g havregryn

- liten skyr/halv boks kesam/ tre egg med en plomme

2

- 150g rent kjøtt

- 40g ris

- 100g grønnsaker

3

- 120 rent kjøtt

- 40gr ris

- 100g grønnsaker

4

2-3 speltlomper med kjøttpålegg

5

- 130 fisk

- 100g potet

- 100g grønnsaker

Men det er ikke så lett når ingen andre i huset følger den og frister meg med masse annen god mat. I tillegg fikk jeg ikke støtte fra noen hjemme om dietten, så jeg sprakk hver dag rundt middagstider og kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regnet ut hvor mange kalorier du inntar per dag?

(olje, smør, kaffe latte etc alt må telles med, og ekstra småting som ekstra middag og kveldsmat)

Ja. Ligger på rundt 1900 + - og den ene uken jeg klarte dietten uten utskeielser var det1300. Problemet mitt er vel at jeg ikke klarer å spise lite nok tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ligger på rundt 1900 + - og den ene uken jeg klarte dietten uten utskeielser var det1300. Problemet mitt er vel at jeg ikke klarer å spise lite nok tror jeg

Om du er 173 spiser 13-1900 kcal om dagen og trener harde økter 5 dager i uka som ca. tilsvarer -2000 kcal så er det umulig at du ikke skal gå ned i vekt.

Det må være noe i kostholdet ditt et sted som du bommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er 173 spiser 13-1900 kcal om dagen og trener harde økter 5 dager i uka som ca. tilsvarer -2000 kcal så er det umulig at du ikke skal gå ned i vekt.

Det må være noe i kostholdet ditt et sted som du bommer på.

Hvor mye er normalt for meg å få i meg? Jeg får regne på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er 173 spiser 13-1900 kcal om dagen og trener harde økter 5 dager i uka som ca. tilsvarer -2000 kcal så er det umulig at du ikke skal gå ned i vekt.

Det må være noe i kostholdet ditt et sted som du bommer på.

Hadde det enda vært så enkelt!

Det er veldig mange faktorer som spiller inn når det gjelder kroppsvekten din.

Det er langt bedre å bruke målebånd for å måle fremgangen Var selv frustert når jeg en gang var på diett og brukte vekta som eneste metode for å måle fremgang. Den sto stille, mens jeg gikk ned en buksestørrelse.

Vekta vil selvfølgelig også gå ned, men det at den står stille over en liten periode (1 - 1,5mnd) bør ikke alene være en god nok grunn til å tro at du gjør noe galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det enda vært så enkelt!

Det er veldig mange faktorer som spiller inn når det gjelder kroppsvekten din.

Det er langt bedre å bruke målebånd for å måle fremgangen Var selv frustert når jeg en gang var på diett og brukte vekta som eneste metode for å måle fremgang. Den sto stille, mens jeg gikk ned en buksestørrelse.

Vekta vil selvfølgelig også gå ned, men det at den står stille over en liten periode (1 - 1,5mnd) bør ikke alene være en god nok grunn til å tro at du gjør noe galt :)

Men hun står jo ikke stille; hun går OPP i vekt. Det skal ikke gå an med 13-1900 kcal om dagen med 5 økter i uka om alt gjøres riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan teller du kaloriene? Teller du for hånd, husker sånn ca. i hodet eller skriver du ned? :) Finnes mange fine apper til telefon som hjelper deg med å holde kontroll på kaloriene, og også se hva gjennomsnittet ditt på kalorier er. Selv bruker jeg ShapeUp-appen og er egentlig veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun står jo ikke stille; hun går OPP i vekt. Det skal ikke gå an med 13-1900 kcal om dagen med 5 økter i uka om alt gjøres riktig.

Om dette er over en lang periode, enig. Om det er noen uker, eller få måneder, kan det godt være at vekten har gått litt opp, samtidig som fettprosenten har sunket. Jeg antar at det primære målet er å få ned fettprosenten.

Kiloene vil falle av etterhvert, jeg mener bare at man ikke bør måle fremgangen i antall kilo, men heller cm rundt f eks midje, lår og rumpe.

Det må også sies at, i det korte løp, blir feil å tenke 7000kcal underskudd = 1kg ned, selv om det er det teoretiske utgangspunktet. Det er for mange faktorer som spiller inn til at man kan tenke så rett frem. Se link:

http://fitnessbloggen.no/derfor-gar-du-ikke-ned-i-vekt-pa-kaloriunderskudd/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan teller du kaloriene? Teller du for hånd, husker sånn ca. i hodet eller skriver du ned? :) Finnes mange fine apper til telefon som hjelper deg med å holde kontroll på kaloriene, og også se hva gjennomsnittet ditt på kalorier er. Selv bruker jeg ShapeUp-appen og er egentlig veldig fornøyd med den.

Har brukt et program vi måtte bruke i forbindelse med skolen, "mat på data". Skal prøve shape up:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er over en lang periode, enig. Om det er noen uker, eller få måneder, kan det godt være at vekten har gått litt opp, samtidig som fettprosenten har sunket. Jeg antar at det primære målet er å få ned fettprosenten.

Kiloene vil falle av etterhvert, jeg mener bare at man ikke bør måle fremgangen i antall kilo, men heller cm rundt f eks midje, lår og rumpe.

Det må også sies at, i det korte løp, blir feil å tenke 7000kcal underskudd = 1kg ned, selv om det er det teoretiske utgangspunktet. Det er for mange faktorer som spiller inn til at man kan tenke så rett frem. Se link:

http://fitnessbloggen.no/derfor-gar-du-ikke-ned-i-vekt-pa-kaloriunderskudd/

Vil primært ned i fettprosent men syns det er veldig leit å se "76" på vekta når jeg veide 66 i fjor:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...