Gå til innhold

Halsbarbering - aooutsj! Help me.


sg8

Anbefalte innlegg

Etter å ha startet en tråd om tannpuss og frukt, er det helt på sin plass å starte en om barbering av hals/underhakeparti.

Det har seg slik at jeg pleier å kjøre på med barbering under haka og i grenseland ned mot halsen. Her er det svært tynn hud, og det er vanskelig og vondt å barbere. Hender det pipler litt blod og kommer noen små nypper.

Har noen tips om hvordan en kan unngå dette? Jeg bruker stort sett høvel med barberskum. Har også brukt maskin uten nevneverdig suksess (føler også at jeg ikke får bort alt + det tar så lang tid siden jeg må ta plasse om igjen og om igjen). Jeg vil aller helst unngå å være fin og barbert i resten av tryne, mens det stikker ut 15 hårstrå et sted langt under haka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Original tråd. Selv har jeg helskjegg - kanskje nettopp for å slippe halsbarberingen? :p

Dusjer du før du barberer eller går du rett på det første du gjør om morgenen? Jeg merker selv at ved å ta en varm dusj (eller fukte ansiktet med en varm vaskeklut) så tåler huden en barbering bedre. Ellers kan det være lurt på bytte barberblad litt oftere enn hver jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Tore - vær en mann, få deg helskjegg! :p

Om det ikke er et alternativ ville jeg brukt følgende oppskrift:

1. Dusj i varmt varmt vann

2. Bruk varmt vann og godt med barberskum. Masser inn i ansiktet og la det virke en stund.

3. Bruk en skarp barberhøvel. Barber med hårene først. Om det ikke blir glatt nok, kan du prøve forsiktig mot hårene.

4. Skyll med varmt vann, deretter kaldt. Bruk en uparfymert fuktighetskrem til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helskjegg er ikke kult:p Tredagersstubb derimot:D

Ser du har fått mange gode tips. Men jeg slenger med et til.

For å forhindre nupper lønner det seg å ha på antibakterell gele e.l. Du får også kjøpt noe på apoteket som er spesielt ment for det. Husker ikke navnet, men det er rfsu som har det om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke navnet, men det er rfsu som har det om jeg ikke husker helt feil.

hahaha - ja, gni deg inn med glidekrem på halsen! *flirer*

Jeg repeterer nå bare fasiten en gang til, jeg - "skjeggtrimmer" :p

Men om du på død og liv skal barbere, så er det en del som ikke tåler høvel, og det er en del som ikke tåler maskin. Jeg kan for eksempel ikke barbere meg med maskin (bortsett fra SKJEGGTRIMMER). Om du har fått litt lengde på det er det uansett en god ide og gå over med SKJEGGTRIMMER først slik at du ikke får lange hår. De kan både lugge og sørge for at huden blir trukket inn under knivene eller inn i maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt kort innlegget over, tar en kjapp oppsummering av hva jeg gjør.

1. Legg barberkosten i barberskålen med varmt vann.

2. Dusj, mykner opp skjegget.

3. Smør på en pre-shave oil uten parfyme

4. Skum opp barberkrem mens pre-shave oil trekker inn i huden.

5. Bruk en ekte barberkost og massér inn barberkremen.

6. Barber med en god gammeldags barberhøvel (med kun ett blad).

7. Skyll ansiktet i kaldt vann, lukker porene.

8. Ha på en fuktighetskrem uten parfyme.

De første ukene barberer du bare med hårene. Etterhvert kan du ta sideveis og til slutt mot hårene dersom du syns det er nødvendig. Jeg gjør det noen ganger.

Bruk kun naturlige produkter uten tilsetningsstoffer. Gillette barberskum på boks duger ikke!

Her er en YouTube-serie om temaet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha - ja, gni deg inn med glidekrem på halsen! *flirer*

Jeg repeterer nå bare fasiten en gang til, jeg - "skjeggtrimmer" :p

Men om du på død og liv skal barbere, så er det en del som ikke tåler høvel, og det er en del som ikke tåler maskin. Jeg kan for eksempel ikke barbere meg med maskin (bortsett fra SKJEGGTRIMMER). Om du har fått litt lengde på det er det uansett en god ide og gå over med SKJEGGTRIMMER først slik at du ikke får lange hår. De kan både lugge og sørge for at huden blir trukket inn under knivene eller inn i maskinen.

Morsom:p

Nice 'n cool tror jeg det var :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...