Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Veier 73 kg på 180cm, og prøver å gå opp i vekt (mål 78 kg).

Trener kardiovaskulær trening 4 ganger i uken, der jeg trener 20 minutt (Har ikke så mye mer tid en dette), og har på 2 uker fått mer markerte muskler og six pack. Kjører som regel 30 sekunder med 8-10 øvelser for hele kroppen x4, nonstop.

(Er klar over at kardiovaskulær trening ikke er det beste for vektoppgang)

Sliter derimot med å få i meg nok karbohydrater, og sliter også generelt med kalorier, ender som regel opp på 2400 kcal, som er for lite, spesielt de dagene jeg trener.

Spiser som regel:

Frokost - 80g havregryn med cottage cheese, en neve rosiner, kanel. 2 dl skummet + vann

Mellommåltid : 2-3 egg

Lunsj - 1 til 1,5 kyllingfilet med ris og salat(isberg, agurk, mais, tomat og agurk)

Middag - Samme som lunsj som regel

Før kveldsmat: 3-4 speltlomper med kyllingfilet naturell og cottage cheese og brelett oliven

Kveldsmat: 3 fiberrike brødskiver med kyllingfilet naturell med 1 glass skummet melk

Spiser som regel et par bananer, et par kopper med kaffe og bær i tillegg.

Sliter skikkelig med å få i meg denne mengden, og vet jeg må egentlig spise mer.

Men klarer ikke presse i meg mer enn dette hver dag, har bare holdt på med dette i 2 uker.

Noe tips til å få i meg mer karbohydrater og kalorier (I form av matretter ellernoe).

Noen ganger spiser jeg litt superchips for å nå karbohydrat / kalori nivået, men føler det blir litt feil..

post-30134-14440958644919_thumb.png

Fortsetter under...

smoothier med frukt, melk, juice, proteinpulver, kokosmelk, kanel, en dæsj honning for eksmpel. Her flyr kaloriene og du får den ned på 1minutt :)

Elllers: Kutte ned på grønnsaker, flere brødsliver, flere speltlomper. Det er en terskel som må skvises også blir du og kroppen din vandt til det. Good luck :)

Lag pannekaker!

Jeg liker å bruke en blanding av rismel og bokhvetemel. For å gjøre den enda mer kaloririk, kan du ha most banan og kokosmelk i røra. Med peanøttsmør som fyll, kan dette lett bli 800 kcal.

En spiseskje omega 3 gir også ekstra kalorier.

Tenk også på volum. Tror de fleste vil synes det er lettere å få i seg 100 gram ris (veid før koking) enn 500 gram poteter, og begge gir omtrent samme mendge karbohydrater

Annonse

Dette hørtes nesten ut som kostholdet til ei jente på slankern. Bytt ut skummetmelka med ekstra lett eller lettmelk, få inn litt karbohydrater i måltidene (eksempel ris sammen med kyllingen) Mer grønnsaker.. Mer fett.. mer alt

Sier det samme som Lena Ludviksen, dette kostholdet hørtes ikke ut som at det tilhørte noen som vil veie mer. Kyllingfilet, skummetmelk, brelett, og to egg. Prøv å inkludere mer kaloritette kjøttprodukter som nakkekoteletter av svin, kyllinglår, kjøttdeig/medisterdeig, helmelk, fløteskvett+klype sukker i kaffen, f.eks

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...