Gå til innhold

Kronisk smerte i adduktorer; hva slags behandling? Terapauter å anbefale i Oslo?


Jacob

Anbefalte innlegg

Har slitt med smerter i lyskene/adduktorne den siste uka. Merket vage tendenser til det tidligere, men aldri noe mer. Nå foreligger det som et reellt problem. Merket det spesielt etter en knebøy-økt forrige uke, der adduktorne var skikkelig "såre" i etterkant. Nå har de vært konstant såre siden fredag.

Prøvde å bøye på mandag igjen, men måtte gi det opp. Det lar seg ikke gjøre å gå dypere enn parallell, til NØD kan jeg stoppe ved parallell og med NULL tillatelse for kne-vagus (at de faller inn), da gjør det vondt. Tør ikke kjøre på m/tyngre vekter så lenge det er sånn.

Tror det kommer av at jeg har kjørt både sumo-mark og relativt bred bøy over tid; og nå får lyskene betale.

Men tilbake til poenget: Hva burde jeg gjøre for å rehabilitere adduktorne/lysken? Er det greit å tøye dem? Andre øvelser som hjelper?

Og:

Jeg ønsker uansett å oppsøke behandling snarest mulig, for en ordentlig diagnose og evt. rehab-opplegg. Er det noen terapauter I Oslo som er å anbefale for denne type problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt samme problemet selv, kjente lenge smerter i lysken/innside lår under og etter knebøy men det gikk an å trene med smertene inntil en dag ble veldig ille.

Tok to ukers total pause fra knebøy. Begynte forsiktig med høyrep trening med kun stanga, etterhvert økende belasting inntil det gjorde vondt. Tok meg ca 2,5 måneder til jeg var helt tilbake til normalen.

For min del var nok problemet at knærne vandret for mye frem i bunnposisjon. Blitt mer obs på det etter dette, begynte å plassere stanga litt lavere (low bar) og prøver å sette mer bakover i bunnposisjon. Blitt flinkere med å presse knærne mer ut (mindre knevandring) ved å kjøre mobilitetsøvelser før som f.eks glutebridge med strikk og denne (før knebøy):

Er nesten smertefri nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...