Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er en mann/gutt på 22 år, som er 175 cm over bakken og 66,5 kg.

Etter 5 uker med trening (x-size) altså styrketrening fire ganger i uken, med 2500 kcal på treningsdager og 2200 kcal på treningsfri. (Ja, nå tenker alle; det er da alt for lite).

Jeg hadde vært flink i vinter å gått ned ca 10 kg fett, så ville prøve å holde fettprosenten nede, mens jeg økte sakte men sikkert i muskelmasse.

Nå har jeg holdt midjemålet, økt i alle øvelsene. F.eks økt fra 10 rep på 82,5 kg i benken, til 10 rep på 87,5 kg. Vokst 0,5 cm rundt armene (38 til 38,5). (Har ikke målt over brystkassen osv.) Siden jeg har økt i styrkeøvelsene, har jeg vell bygd litt mer muskelmasse?

Burde jeg være fornøyd med dette? Eller har det vært fornuftig å øke kaloriinntaket?

Jeg selv ble litt paff da jeg veide meg og sjekket midjemålet. Skjønner at vekten ikke er helt stabilt målegjenstand, men målte meg på samme tidspunkt på dagen begge gangene. (10 på morgenen).

Fortsetter under...

I følge Fitnessbloggen sin kalkulator https://www.facebook.com/fitnessbloggen/app_125997777506575 ligger du nå i et ganske knapt overskudd på treningsdager.

Over hvor lang tid har du gått ned 0,5 kg? 5 uker? Mitt forslag er å øke kcal-inntak til 2600kcal/2300kcal, og heller øke gradvis dersom nødvendig.

Enig i at du bør prøve å øke kalori-inntaket ditt.

Jeg kjører også x-size, for å øke muskelmasse. Jeg er 166 cm og veier nå 73,5 kg.

Jeg har ligget lenge på ca. 2200 kalorier daglig, uten å gå opp eller ned i vekt. De siste 3 ukene har jeg ligget på ca. 2700-2900 kalorier daglig, og økt vekten fra 72 kg til 73,5 kg. Fornøyd med det:)

• 2 uker senere...

viktigste under en bulk e å gjer små forandringe underveis. Går du ned i vekt på 5 uke så må du oppgradere kcal. Annbefale å oppgradere karbohydrat med 25gram en gang i uka (100 kcal) til morgen vekta går smått oppover. Hadde samme problem kor eg gikk ned på 3200kcal (pågrunn av aktivitets nivået mitt). Ikkje gått ned i aktivitet, men oppgradert 100kcal i uka. Per dags dato he eg gått opp ca 1.6kg siste 6 ukene. Ser fortsatt rippa ut i speilet og e veldig fornøyd med strategien eg valgte.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...