Gå til innhold

Hjelp mamma på diett


Anbefalte innlegg

Var ikke spydig, kun ærlig. Poteten, greit nok. Men Om hun kutter ut alt av både laks og eggeplommer - hvor skal hun få fettsyrene kroppen trenger fra? Er det ikke bedre å kutte ned på det, og heller spise en filet til middag tre ganger i uken for eksempel? Er enig i at man ikke trenger spise så mye som 400g om dagen, men i moderate mengder kan man vel fint få plass til litt laks i en diett. Om hun spiser masse egg kan det jo funke å spise omeletter med ett egg og flere hvitter? Det er lett å bli fanatisk om man kutter alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke Lena mener å være spydig. Men 800 kcal er alt, alt for lite, til og med om du sitter helt i ro hele dagen. Når moren din i tillegg vil trene litt så vil dette enorme energiunderskuddet bare virke mot sin hensikt.

Potet eller ikke potet - ja, de fleste som spiser "som Ola Nordmann" har godt av å kutte litt ned på de raske karbohydratene. Men man trenger jo ikke å kutte det ut helt, det kan være fint å spise én potet i stedet for 5 f.eks. Og heller fokusere på å kutte ut de dårlige karbohydratene (som kommer mye fra ferdigmat). 400 g laks om dagen er kanskje i meste laget ja (spørs hva annet hun spiser), men man trenger da ikke å være så ekstrem at man kutter det helt ut - laksefett er kjempebra og kroppen trenger fett. Næringen i egget sitter i plommen, vil du ha ekstra proteiner så kan man for eksempel lage eggerøre av et helt egg og et par eggehviter.

Men uansett - alt dette høres så ekstremt ut og ikke noe som vil gi en varig livsstilsendring for moren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke spydig, kun ærlig. Poteten, greit nok. Men Om hun kutter ut alt av både laks og eggeplommer - hvor skal hun få fettsyrene kroppen trenger fra? Er det ikke bedre å kutte ned på det, og heller spise en filet til middag tre ganger i uken for eksempel? Er enig i at man ikke trenger spise så mye som 400g om dagen, men i moderate mengder kan man vel fint få plass til litt laks i en diett. Om hun spiser masse egg kan det jo funke å spise omeletter med ett egg og flere hvitter? Det er lett å bli fanatisk om man kutter alt..

Hehe, vi skrev visst dette på likt, helt enig i dette innlegget;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, hva er det jeg leser?

Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å velge hurtige løsninger som psmf etc. for vektnedgang. Dette er absolutt ikke å anbefale.

Kutte plommen fra egget er tull, og å ikke spise laks fordi det er fett (omega-3) i det er hull i hodet. Til og med fitness-utøvere på konkurransediett kutter ikke ut omega-3 fra kostholdet da denne fettsyren er så sinnsykt mye viktigere enn folk innser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo helt enig med dere! 800 kcal er drit lite, men nå har hun hengt seg oppi det fordi PT'n sa det. Livsstils endring er det beste selvfølgelig, men hun er bestemt på å passe i den kjolen om 6 uker.

Men om hun vil ha din hjelp så må jo hun lytte til rådene. Om ikke så får hun bare kjøre på og få en dårlig helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal absolutt ambefale henne PSMF. Synes det er flott hun spør meg, men ikke alltid jeg vet svaret derfor spør jeg her. Utdanner meg som ærneringsfysiolog, så ikke så rart hun spør meg vøttu Kristin ;)

Jeg går på ernæringsstudiet selv, det betyr ikke at jeg har en tiendedels av kompetansen jeg trenger til å sette opp en fullverdig kostholdsplan til noen. Spesielt ikke en ekstremdiett som PSMF, og spesielt ikke noen fra min egen familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at her er det mere livsstilsendring som skal til, snarere enn hurtig diett.

Selv om jeg ville anbefale PSMF i kortere tid som kickstart.. Dette fordi man her i alle fall får i seg fett og proteiner samt nok essensielle vitaminer og mineraler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...