Gå til innhold

Svin er vel fremdeles sunt?


Mårten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svin er rødt kjøtt og helsedirektoratet anbefaler redusert inntak av den type kjøtt dersom jeg har forstått det rett. Proteinrikt og magert til en billig penge... Da får det heller bare være litt skummelt for min del. Svinekjøtt er godt!

Grunnen er en "studie" som suger. Basert på en gammel rapport der rødt kjøtt (stort sett røkt, stekt, grillet) ble sett i forbindelse med kreft. At personene som spiste denne maten også røkte, drakk, var uintressert i trening osv osv ble ikke sjekket opp. Masaiene i Afrika lever stort sett av rødt kjøtt og har svært god helse. Alle jegersamfunn spiser rødt kjøtt uten at de blir syke av det, så spis det. Svinekjøtt er vel forøvrig hvitt kjøtt, men jeg tror helsedirektoratet klassefiserer det som rødt i denne forbindelse (bacon, grillribbe osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...