Gå til innhold

Ubrukelige skuldre...


SiljeP.

Anbefalte innlegg

Jeg har vært mye plaget med betennelse i skuldrene, og det kommer av lite muskelmasse. Di tåler rett og slett ingenting før di blir vonde, og derfor har jeg unngått problemet ved å ikke trene dem noe særlig, for det virker som jeg gjør det feil uansett siden det ender opp med å gjøre vondt i ettertid. Ja, jeg vet, jeg burde vært rakettforsker..:meh: Hvordan bør jeg trene dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan har du trent de/brukt/skadet de tidligere? Hvor gjør det vondt? Hva slags fagfolk har du konsultert tidligere?

Dette tror jeg nok en god fysioterapeut ville kunne hjulpet godt med, kanskje bedre enn en haug med tilfeldige og anonyme mennesker på et nettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte mye handball da jeg var yngre, og det er vel stort sett den treningen skuldrene har fått. Slutta ganske brått med det, og siden da har jeg ikke trent annet enn sporadiske fjellturer, som ikke gjør stort for skuldrene... Det gjør vondt mellom skulderbladene og oppover mot nakken, og skuldrene klikker og smeller en del. Har vært hos lege, som har henvist meg til fysio. Men så flytta jeg, og fikk ikke brukt fysioterapeuten før jeg flytta. Legen her anbefalte meg bare å trene skuldrene på egen hånd i starten, siden fysioterapeutene her har så lange ventelister.

Så, innlegget mitt her er ett ledd i forskningen min på hvordan jeg skal få sterke skuldre, uten å ødelegge dem. Kunne jo være noen her som kunne dytte meg i riktig retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo ikke gjøre vondt værre, så da venter jeg heller på en time hos kvalifisert personell. Synes også jeg fikk en relativt uspesifikk diagnose hos legen, og stusset litt på den. Må bli flinkere til å sette spørsmålstegn ved ting jeg ikke synes høres riktig ut :rolleyes:

Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil jo ikke gjøre vondt værre, så da venter jeg heller på en time hos kvalifisert personell. Synes også jeg fikk en relativt uspesifikk diagnose hos legen, og stusset litt på den. Må bli flinkere til å sette spørsmålstegn ved ting jeg ikke synes høres riktig ut :rolleyes:

Takk for hjelpa :)

Litt av greia kan være at allmenleger kan litt om rimelig mye, men de er ikke eksperter på noenting spesifikt, ihvertfall ikke på samme måte som ernæringsfysiologer og fysioterapeuter osv. Så ja, sjekk med spesialist;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...