Gå til innhold

no brain no gain97

Medlemmer
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av no brain no gain97

  1. http://www.iform.no/pub/art.php?id=1267#.UkxgsIZT5iJ kan kansje hjelpe.
  2. kjører +- denne oppvarmingen: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1267#.UfURLo17Lfg Mener ryggen krummer seg når jeg strammer rumpen i topp posisjon
  3. Hei hørte for en stund siden at en burde stramme rumpa i knebøy. Noe jeg har gjort den siste tiden, før jeg så i speilet når jeg utførte knebøy at ryggen automatisk krummet seg hver gang jeg strammet rumpen fordi hoftene automatisk tiltet forover. Betyr dette at jeg ikke skal stramme rumpen, eller gjør jeg det feil?
  4. Hvordan foregår lockouten til knebøy. Det står veldig lite om akkurat dette på nettet. Om man skal stramme rumpen og ta knærne helt ''ut'' eller ikke. Viss jeg gjør dette ser det ut som knærne roterer innover akkurat i lockouten og ut igjen på vei ned. Har blitt et aktuelt tema ettersom jeg har fått smerter i knærne.
  5. Jeg tenker at siden jeg får smerte av den øvelsen er det den RC øvelsen jeg burde gjøre mest for å motvirke og forebygge smertekilden
  6. Viss du kjenner smerte ved innoverotasjon, burde du droppe øvelsen eller?
  7. Har slitt med skuldrene lenge og trener bla RC øvelser. Den eneste RC øvelser jeg får smerter fra er innoverotasjon, burde jeg trene dette da eller droppe det?
  8. leste forresten her at innoverrotasjon var det dummeste en kunne gjøre viss en hadde smerter i skulderen. http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=904
  9. Disse øvelsene har gått fint og kjenner null smerte. Men innoverotasjon deriomot? Er det noen grunn til å ikke gjøre den kontra utoverrotasjon? Har prøvd dette noen ganger og kjenner det akkurat der jeg har vondt i skulderen.
  10. Når jeg trener generelt og gjør mobilitets øvelser for skuldrene, hever høyre skulder seg. Uavhengig av om jeg presser skuldrene ned og skulderbladene sammen som det holder. Et eksempel er under pullups. Hva kan grunnen være?
  11. Problemet når jeg kjører klassisk markløft er at beina kommer i veien for armene viss ikke jeg har et ganske bredt grep -takk for svar
  12. Slenger inn 2 spørsmål her. Skal du presse skulderbladene sammen eller skal du bare ha en nøytral skulder posisjon. Har hatt problemer med skulderbladene. En annen ting jeg lurer på om det er greit å ha smalere enn skulderbred benstilling, eller går dette utover hoftene?
  13. Tenkte jeg kunne prøve en periode med RC øvelser og se om jeg merker endring. Isåfall hvilke øvelser, hvor mange set,rep, og hvor ofte?
  14. Fant en svært informativ tekst om stretching, viss noen er intressert: http://www.fitnessprat.no/f13/uttoying-bevegelighetstrening-stretching-2184/
  15. It aint a matter of how hard you hit

  16. Tror du det holder med øvelsene LYTP og shoulder dislocations som prehab/oppvarming?
  17. Har lest litt rundt teknikk på markløft å sett at du burde ha skulderbredt grep. Problemet er bare at viss jeg har skulderbredt grep er beina i veien. Beina er også ca skulderbredde. Viss jeg tar beina smalere føler jeg det blir helt feil. Er det dårlig å ha for bredt grep? Har hørt det blir mye belastning på skuldrene.
  18. Etter å ha lest fitnessbloggens nyeste artikkel atletiske skuldre uten smerter, fikk det meg til å lure: Må man gjøre øvelser bare for rotator cuffen eller holder det med "vanlig" skuldertrening som sidehev og rear deltoid flies?
  19. Setter utrolig pris på dine svar Tiwas, men det hadde vært stor hjelp viss du kunne forklara hva forskjellen på tøying og stretching er i praksis. Alså hvordan stretcher man kontra tøyer. Takker for tips til dynamisk oppvarming.
  20. Regner med det er musklene i rottor cuffen som er synderen ettersom jeg ikke er særlig øm i brystmuskelen. Det stråler ikke noe plass.-Frk Hoel. Viss jeg bare skal gjøre noe annet Tiwas vil det bli svært vanskelig for meg å trene brystmusklene men får prøve å eksperimentere med noen øvelser. Er mulig jeg skrev litt rotete men å bare gjøre noe annet vil egentlig ikke løse selve problemet ettersom jeg har skuldersmerter fra tid til annen selv om jeg ikke gjør noen øvelser som gjør vondt. Så førsteprioritet er jo selvfølgelig å bli kvitt smertene i skuldrene for så å unngå øvelser som gir smerter
  21. Hei, for omtrent 1 halvt år siden fikke jeg vondere å vondere i skuldrene av treningen. Noe som kom av feil utførelse av dips og benkpress(regner jeg med). Jeg har prøvt å kutte ut alle pressøvelser, begynt å med dynamisk oppvarming for skuldrene som LYTP og shoulder dislocations. Og prøvt perioder med null trening samt betennelsesdempende medisin. Det siste halvåret har bestått av utrolig mye rygg og ben trening. Jeg mistenkte at smerten kunne komme av muskelubalanse, men er nå mye sterkere i musklene på baksiden av kroppen enn musklene på fremsiden. Smertene kommer fra en plass mellom bryste
  22. Har slitt med kronisk senebetennelser i armene og fra personlig erfaring vet jeg at osteopati hjelper og trykkbølgebehandling har vist seg å fjerne betennelsen etter noen behandlinger. Men vet ikke om plasser i Trondheim da.
  23. Tusen takk for svar, forsto ikke helt forskjellen på stretching å tøying(?) Det hadde vært fint om jeg kunne fått tips om gode dynamiske mobilitets/tøye øvelser.
×
×
  • Opprett ny...