Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 18 år gammel jente som er helt nybegynner med styrketrening (men har fått god innføring i teknikk). Målet er å bli sterkere så raskt som mulig.

Er dette da et ok program?

Dips

Tricepspress med manualer

Benkpress med stang

Skulderpress med stang

Nedtrekk foran

Knebøy med stang

Hips thrust med stang

Strake markløft med stang

Tenkte å kjøre det 4 ganger i uka, 5x3 reps, pluss yoga et par timer i uka for å bli mykere. Vet man egentlig bør ta flere reps i starten, men jeg kjeder meg ihjel da, jeg liker bedre å trene færre reps og veldig tungt :D

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24501-hvordan-ser-dette-treningsprogrammet-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om du skrev øvelsene du gjør i tilfeldig rekkefølge, eller om det er slik du gjør det, men anbefaler deg å ta de mest krevende tekniske øvelsene først. Det er ingenting galt med øvelsene du har valgt, og det er helt greit å trene tungt, men skaderisikoen øker betraktelig om du gjør kompliserte øvelser med høy belastning mens du er sliten.

Foreslår denne rekkefølgen (uten at det er noen fasit):

A) Knebøy

B1) Rumensk mark (heller enn strakmark)

B2) Dips

C1) Benkpress

C2) Nedtrekk (eller helst pullups/chins)

D1) Skulderpress

D2) Tricepxtensions (tricepspress?)

D3) Hip thrust (evt. ettbeins)

Som sagt over anbefales også Starting Strength eller nybegynnerprogrammet her på FB på det sterkeste, men nå tok jeg altså bare utgangspunkt i det du allerede gjør. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...