Gå til innhold

hvor lenge bør en økt vare?


boost

Anbefalte innlegg

føler ofte at treningsøktene mine "drar seg ut".. prøver å holde meg rundt 1 time per styrkeøkt, men ofte blir det mye lengre. hvor lenge er for lenge å holde på? nå kjører jeg ca 2 min pause mellom setten, synes ikke jeg kan ha noe kortere pauser heller.. pleier å kjøre 4-5 reps x4. mellom 5-6 øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker stort sett 2.5 timer på 5x5 i bøy, 5x5 i benk og 8x3 i Powerclean. Hvor lang tid en treningsøkt bør ta er avhengig av målene dine. Jeg trener utelukkende for styrke og pausene mellom settene er så lange som de må være for at jeg skal klare settene, gjerne 8-12 min i knebøy.

Ved styrkefokus er det vekten på stangen som er viktigst, pausene blir lange for å kunne benytte en tung vekt.

Kjører du styrke for å få "pump" så må pausene være mye kortere. Kjører du det for å føle deg sliten, så er det også greit med korte pauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mååå spørre for å blli sikker, selv om du svarte vel egentlig på det allerede Aurelius, ved så lange økter, har dere "matpauser" eller tilførsel av karb i drikke eller noe? Programmet mitt nå gir meg ganske lange økter selv så føler meg rimelig tom på slutten! har bare BCAA i vannet (for smakens skyld :p og føler jeg ikke blir så fort tom da ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mååå spørre for å blli sikker, selv om du svarte vel egentlig på det allerede Aurelius, ved så lange økter, har dere "matpauser" eller tilførsel av karb i drikke eller noe? Programmet mitt nå gir meg ganske lange økter selv så føler meg rimelig tom på slutten! har bare BCAA i vannet (for smakens skyld :p og føler jeg ikke blir så fort tom da ).

Jeg drikker en liter med sjokomelk omtrent etter 1,5-2 timer hvis jeg merker at økten begynner å dra ut i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...