Gå til innhold

Treningsprogram uten utstyr


Samuro

Anbefalte innlegg

Hei,

Mulig det har blitt spurt om dette før, men jeg har søkt uten hell så da drister jeg meg til å åpne pandoras eske allikevel. Jeg søker treningsopplegg for de av oss som ikke har råd til treningsutstyr eller tilgang på treningssenter, reiser mye og derfor befinner seg mye på hotell, eller liknende situasjoner. For min del så er hypertrofi ikke et mål, men derimot eksplosivitet og styrke. Har dere noen tips?

For øyeblikket kjører jeg noe tilsvarende dette:

Oppvarming: Mountain Climbers, 30s x 3/4

Blokk x 3:

Squats x 30

Crunches x 50

Pushups x Max

Bulgarsk Utfall x 20 hvert bein

Nedvarming og utstrekking

Jeg hadde slengt inn dips om jeg hadde hatt sterke nok stoler, men vurderer å slenge inn pseudo planche push-ups når jeg klarer 3x 20 pushups (noe jeg ikke gjør i skrivende stund). Jeg er en amatør når det kommer til treningsopplegg, så alt av tips/komplette opplegg blir jeg veldig takknemlig for. Målet er ca. 1t trening 4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begitt meg ut på disse diskusjonene før; så jeg skal ikke hoppe uti det en gang til ;)

Men, jeg er stor fan av http://www.streamfit.com ; der finner du til og med egne "hotel room workouts". Håndkle-øvelsene er overraskende awesome.

Forstod du har prøvd P90X; og det krever jo utstyr som du sier; men jeg har kjørt Insanity på reise, og T25 er også utstyrsfritt (eller, du trenger en strikk da, du kommer langt med det). Alt er jo videobasert.

Ellers er det jo slike ting som Convict Conditioning, som har fått mye skryt, men det er et "stor og sterk" program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streamfit - der må man være medlem før man ser noe av innholdet. Jeg går (kanskje dumt av meg) aldri inn i slike medlemskaper. Har kjørt Insanity tidligere, og følte vel egentlig ikke jeg ble sterkere av det, bare mer smidig, spenstig og utholden. Gode egenskaper i seg, for all del, men krever også litt mer plass enn jeg har for tiden. T25 virker å være enda hardere på et par reviews jeg har lest, og en strikk er akseptabel investering. Det kan man få med seg stort sett hvor som helst :)

Convict Conditioning så (tross size) interessant ut, så jeg skal sjekke det ut litt nærmere. Har du testet det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streamfit - der må man være medlem før man ser noe av innholdet. Jeg går (kanskje dumt av meg) aldri inn i slike medlemskaper. Har kjørt Insanity tidligere, og følte vel egentlig ikke jeg ble sterkere av det, bare mer smidig, spenstig og utholden. Gode egenskaper i seg, for all del, men krever også litt mer plass enn jeg har for tiden. T25 virker å være enda hardere på et par reviews jeg har lest, og en strikk er akseptabel investering. Det kan man få med seg stort sett hvor som helst :)

Convict Conditioning så (tross size) interessant ut, så jeg skal sjekke det ut litt nærmere. Har du testet det selv?

Streamfit er veldig bra (det kan jeg skrive under på), BJ Gaddour har laget DeltaFit-serien til Mens Health bl.a.; og det er hundrevis av videoer.

T25 er veldig bra; og intensivt. Ikke tyngre enn Insanity men anderledes.

CC har jeg ikke testet selv nei, bare hørt masse skryt; så det står på lista mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krabbeklo: Du er hjertelig velkommen til å komme med konstruktive innspill, jeg blir bare takknemlig. Spesifikke øvelser du vil anbefale?

Prøv og øk belastningen på push-ups med f.eks. en ryggsekk som du øker vekten på med ulike gjenstander, omvendt roing under et bord der du holder på bordkanten og drar deg opp. Relativt enkelt og øke belastning der også om du er kreativ. Dips mellom to stoler, eller med en stol, øk belastning med å ha beina høgre. For bein.. tja. Som Wendler-disippel synes jeg bakkeløp er bra, full spurt opp, gå ned. Chins der det går, i enkelte trapper går det. Goblet squats med en ryggsekk som du fyller med cola-flasker? Jeg veit ikke, men muligheten er mange dersom du er kreativ nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...