Gå til innhold

Treningsprogram uten utstyr


Samuro

Anbefalte innlegg

Hei,

Mulig det har blitt spurt om dette før, men jeg har søkt uten hell så da drister jeg meg til å åpne pandoras eske allikevel. Jeg søker treningsopplegg for de av oss som ikke har råd til treningsutstyr eller tilgang på treningssenter, reiser mye og derfor befinner seg mye på hotell, eller liknende situasjoner. For min del så er hypertrofi ikke et mål, men derimot eksplosivitet og styrke. Har dere noen tips?

For øyeblikket kjører jeg noe tilsvarende dette:

Oppvarming: Mountain Climbers, 30s x 3/4

Blokk x 3:

Squats x 30

Crunches x 50

Pushups x Max

Bulgarsk Utfall x 20 hvert bein

Nedvarming og utstrekking

Jeg hadde slengt inn dips om jeg hadde hatt sterke nok stoler, men vurderer å slenge inn pseudo planche push-ups når jeg klarer 3x 20 pushups (noe jeg ikke gjør i skrivende stund). Jeg er en amatør når det kommer til treningsopplegg, så alt av tips/komplette opplegg blir jeg veldig takknemlig for. Målet er ca. 1t trening 4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begitt meg ut på disse diskusjonene før; så jeg skal ikke hoppe uti det en gang til ;)

Men, jeg er stor fan av http://www.streamfit.com ; der finner du til og med egne "hotel room workouts". Håndkle-øvelsene er overraskende awesome.

Forstod du har prøvd P90X; og det krever jo utstyr som du sier; men jeg har kjørt Insanity på reise, og T25 er også utstyrsfritt (eller, du trenger en strikk da, du kommer langt med det). Alt er jo videobasert.

Ellers er det jo slike ting som Convict Conditioning, som har fått mye skryt, men det er et "stor og sterk" program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider