Gå til innhold

Løpe trapper. God trening?


bjorneel

Anbefalte innlegg

Har lagt inne en rutine med å løpe trapper på jobben. Løper 7 etg opp (ca. 40 sek) og tar heisen ned (ca20 sek) og gjentar dette 5+ ganger. Ser at dette ligner noe på geriljakardio, men er det å sammenligne med det?

Tar meg ikke helt ut da man kan bli ganske forvirra i trappa rett før toppen. Blir rimelig utslitt og føler at det gir noe, men gjør det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I bunn og grunn motbakke intervall dette, som er knallbra trening. Samtidig er trappeløping bra styrketrening for beina. Jeg pleier å hinke trappene til 3 etg der jeg bor.

Trappetrening bra styrketrening? Det er vel ikke noe annet en cardio/muskulær utholdenhetstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trappetrening bra styrketrening? Det er vel ikke noe annet en cardio/muskulær utholdenhetstrening.

Kanskje en smule feilformulert av meg. Mange løpere som bruker løp, hopp og hinking i trapp for å styrke beina. Mente ikke at det skulle sidestilles med knebøy og andre rene styrkeøvelser som er klart bedre for å utvikle ren styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...