Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne bli kvitt fett. En god del. Men jeg kjører ett ganske hardt treningsprogram fire/fem dager i uken. Kan jeg da (uten å ødelegge noe) være i ketose i en eller to uker? JA, var egentlig bare det jeg lurte på.. Og hvordan kommer jeg fortest mulig i ketose? Kan pepsi max,litt for mye nøtter eller andre ting ødelegge.. ? jeg spiser bare kjøtt,ost,egg,sopp,brokkoli,agurk,aubergin,fløte,kaffi,litt stevia,

Takk for svar og god treningshelg til alle dere andre som ikke skal drikke og bare trene i helgen ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24047-kan-ketose-%C3%B8delegge-for-treninga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ketose trenger absolutt ikke ødelegge noe. Imidlertid lurer jeg på hvorfor du ønsker å være i ketose for noen uker? Det er ingen fordel mtp fettforbrenning/vektnedgang ved å være i ketose, kontra å ikke være det. (Så fremst det ikke er medisinske årsaker til det, men du har vel hverken epilepsi eller diabetes antar jeg?)

Ketose trenger absolutt ikke ødelegge noe. Imidlertid lurer jeg på hvorfor du ønsker å være i ketose for noen uker? Det er ingen fordel mtp fettforbrenning/vektnedgang ved å være i ketose, kontra å ikke være det. (Så fremst det ikke er medisinske årsaker til det, men du har vel hverken epilepsi eller diabetes antar jeg?)

Hmm.. hvorfor går så mange ned i fettprosent når de er i ketose da? Jeg kjenner flere som har rast ned i vekt.

Jeg vil gjerne bli kvitt fett. En god del. Men jeg kjører ett ganske hardt treningsprogram fire/fem dager i uken. Kan jeg da (uten å ødelegge noe) være i ketose i en eller to uker? JA, var egentlig bare det jeg lurte på.. Og hvordan kommer jeg fortest mulig i ketose? Kan pepsi max,litt for mye nøtter eller andre ting ødelegge.. ? jeg spiser bare kjøtt,ost,egg,sopp,brokkoli,agurk,aubergin,fløte,kaffi,litt stevia,

Takk for svar og god treningshelg til alle dere andre som ikke skal drikke og bare trene i helgen ;)

Om du aldri har vært i ketose før, så kan det ødelegge treninga en 3-4 ukers tid fremover ja. Kroppen trenger såpass tid til å lage nok enzymer som trenges for å bryte ned nok mengde fett til å kompensere for kuttet i glukose. Noen kommer aldri opp på det energinivået som de hadde på glukoseforbrenning (hovedsaklig), mens andre får mer. Helt individuelt. Men som bemerket - du raser ikke ned i vekt raskere i ketose. Det er mengden kalorier i underskudd som teller, uansett metode.

Annonse

Om du aldri har vært i ketose før, så kan det ødelegge treninga en 3-4 ukerligger id fremover ja. Kroppen trenger såpass tid til å lage nok enzymer som trenges for å bryte ned nok mengde fett til å kompensere for kuttet i glukose. Noen kommer aldri opp på det energinivået som de hadde på glukoseforbrenning (hovedsaklig), mens andre får mer. Helt individuelt. Men som bemerket - du raser ikke ned i vekt raskere i ketose. Det er mengden kalorier i underskudd som teller, uansett metode.

Det er d jeg ikke forstår. Såklart vil ett underskudd på kcal gi deg vektnedgang. Men nå som jeg spiser så mye fett og ligger på pluss på kcal men minus i karbohydrater så kan jeg gå ned? Da teller jo tydeligvis ikke kcal lengre. Den dietten jeg har nå er jo skyhøy på kcal

hva er skyhøy for deg?

Vel når jeg spiser vanlig mat ligger jeg på 1400 for dagen til vanlig og litt mer på helgedag og ned i 900 på en god dag. Men hver dag med lavkarbo har vært rundt 1700 1800 ... mye av d kommer fra nøttene, fløten og cocosa som er veldig mye kcal i .. kjøtt med mye fett. Alt dette er ting jeg unngår til vanlig.

Vel når jeg spiser vanlig mat ligger jeg på 1400 for dagen til vanlig og litt mer på helgedag og ned i 900 på en god dag. Men hver dag med lavkarbo har vært rundt 1700 1800 ... mye av d kommer fra nøttene, fløten og cocosa som er veldig mye kcal i .. kjøtt med mye fett. Alt dette er ting jeg unngår til vanlig.

1700-1800 er jo ikke mye... Selv om du ikke er så høy/tung, så trener du jo ganske mye!

Jeg ligger nå på ca 1800 på hviledager, ca 2000 på treningsdagene, og "fritt" på lørdager (ender oftest opp på 2500ca).

900kcal for dagen er jo alt for lite! Det er jo mest sannsynlig langt under basalforbrenninga di... Jeg lå lavt før jeg også, men aldri lavere enn 1200! Og det var ikke et ønske fra min side å ligge så lavt, jeg bare slet med matlysten (depresjon).

1700-1800 er jo ikke mye... Selv om du ikke er så høy/tung, så trener du jo ganske mye!

Jeg ligger nå på ca 1800 på hviledager, ca 2000 på treningsdagene, og "fritt" på lørdager (ender oftest opp på 2500ca).

900kcal for dagen er jo alt for lite! Det er jo mest sannsynlig langt under basalforbrenninga di... Jeg lå lavt før jeg også, men aldri lavere enn 1200! Og det var ikke et ønske fra min side å ligge så lavt, jeg bare slet med matlysten (depresjon).

Oi.. visste ikke at d var så lavt... jeg trener ganske hardt fire dager i uken. Og litt kondisjon hver eneste dag før frokost. Visste at 900 var lite men jeg vil jo ned i vekt. Visst jeg spiser to tusen for dagen tror jeg at jeg garantert legger på meg. Regnet på d med en som er ekspert og fikk vite at jeg kan gå ned i ett sunt tempo ved å ligge på 1400. Men da tenkte eg at d kom til å ta laaang tid. Uansett så er d mye mye mer nå som jeg ikke spiser karbohydrater. .. depresjoner ja. Da er vi to. Har gått i to og tre dager uten mat også jeg uten å tenke noe særlig over d. Men d er lenge siden nå ;)

Hvis du ligger på 900 over tid så kan det forekomme hormonelle forandringer i kroppen, som vil gjøre at du mister mensen. Dette er ikke noe du vil, det lover jeg deg.

Er du redd for å gå opp i vekt? Er du redd for mat?

Annonse

Hvis du ligger på 900 over tid så kan det forekomme hormonelle forandringer i kroppen, som vil gjøre at du mister mensen. Dette er ikke noe du vil, det lover jeg deg.

Er du redd for å gå opp i vekt? Er du redd for mat?

Lurer jeg også på...

Rope på mods her?

Lurer jeg også på...

Rope på mods her?

Hjelpemeg.. jeg hadde egentlig bare ett enkelt spm.. men oki. Først og fremst skrev jeg at 900 kcal var en dag innimellom. Ellers er d rundt 1400 og mer i helgene. Etter at jeg begynte å trene mye har jeg est ut i lårene. Jeg skjønner jo også at d er fett utenpå musklene og ikke bare sykt store muskler. Men uansett så hater deg d. Og de lårene har gitt meg lysten på å slutte å trene. Men jeg elsker jo trening av mange grunner. Det gir meg energi til å klare alle oppgaver i hverdagen og til min sønn som jeg er alene med ;) jeg vil ikkr spise for lite såklart. Jeg vil bare at d fettet på lårene skal løsne slik at jeg ikke trenger å gå opp i klesstr bare fordi jeg trener mye. Jeg trodde kanskje noen uker i ketose kunne være løsningen på d fettet og få meg ned i vekt litt uten å miste muskler.

Hjelpemeg.. jeg hadde egentlig bare ett enkelt spm.. men oki. Først og fremst skrev jeg at 900 kcal var en dag innimellom. Ellers er d rundt 1400 og mer i helgene. Etter at jeg begynte å trene mye har jeg est ut i lårene. Jeg skjønner jo også at d er fett utenpå musklene og ikke bare sykt store muskler. Men uansett så hater deg d. Og de lårene har gitt meg lysten på å slutte å trene. Men jeg elsker jo trening av mange grunner. Det gir meg energi til å klare alle oppgaver i hverdagen og til min sønn som jeg er alene med ;) jeg vil ikkr spise for lite såklart. Jeg vil bare at d fettet på lårene skal løsne slik at jeg ikke trenger å gå opp i klesstr bare fordi jeg trener mye. Jeg trodde kanskje noen uker i ketose kunne være løsningen på d fettet og få meg ned i vekt litt uten å miste muskler.

Ok, da misforsto jeg. Jeg oppfattet det som at du lå på 900 jevnt over hyppig.

[quoondre Aalbotsjord, post: 852257, member: 3399"]Jeg spør igjen; Er du redd for å gå opp i vekt? Er du redd for mat?

Men uansett. . Nå har jeg spist nesten 2000 kcal for dagen etter at jeg begynte på lavkarbo. Og jeg føler meg bra. Føler at vekta er på vei ned. D er d som er så rart. På flere kcal.. jeg lurte bare på om d kunne påvirke progresjonen i treninga negativt.. og ja klart jeg er redd for å legge på meg.. mat der imot er jeg ikke redd. Matlaging er en av mine store hobbyer.. nå koser eg meg med ett ostekake stykke. Lavkarbo eksperiment som gikk bra. Hehe

Folk mister mye vekt i ketose fordi de tømmer kroppen for glykogen (lever hovedsakelig dersom de ikke trener). Gylokgen holder vann, så når man brenner det raser man ned i vannvekt. Det er absolutt ingen ting magisk med ketose, og strengt tatt er man i ketose når man oksiderer fett - med andre ord på alle dietter ;)

Når det er sagt vil du miste en del siden du ikke har optimale glykogenlagre for styrketrening, men du kan få litt gratis nedgang ved å tømme muskelglykogenet ditt og så gå noen dager med lav-/null-karbo. Men, for å komme deg dit må du frem med både kalkulator og egenerfaring. Trener du forbi tomme lagre vil du oksidere muskler, som ikke er positivt.

Så bottom line er - ikke stress med ketose. Få i deg proteinet ditt og legg deg i underskudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...