Gå til innhold

Vil du bli en anbefalt personlig trener?


Robert André

Anbefalte innlegg

Jeg får fra tid til annen pt-kunder jeg mener bør ha litt opplæring og instruksjon face to face. Enten for å kartlegge behov og problemer, eller fordi det rett og slett trolig er mest effektivt om de fikk jobbe med en personlig trener lokalt.

Jeg kjenner selvsagt en del personlige trenere jeg kan gå god for - men av og til kommer de fra en plass som gjør det vanskelig å anbefale noen.

Om du/dere mener dere kan faget godt, så send meg gjerne en melding på innboks, mail eller på facebook med litt info om dere, så kan jeg legge dere inn på lista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...
jeg er bare selvlært enn så lenge hehe

Å være selvlært kan være vel så bra som faglært, mener jeg. Jeg har sett bodybuildere som har "gått gradene" selv, og som uten utdanning gjør en fantastisk jobb. De har fått en kunnskap om muskler, kost, trening, hvile som gjør de veldig kompetente. På den andre siden gir det en trygghet å ha "papirene i orden " også, uten at det automatisk betyr noe. Til det finnes det altfor mange dårlige PT`r som på papiret skal være gode.

Men skal man kunne jobbe med toppidrettsutøvere, bør man nok ha litt mer utdannelse enn bare vanlig PT utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være selvlært kan være vel så bra som faglært, mener jeg. Jeg har sett bodybuildere som har "gått gradene" selv, og som uten utdanning gjør en fantastisk jobb. De har fått en kunnskap om muskler, kost, trening, hvile som gjør de veldig kompetente. På den andre siden gir det en trygghet å ha "papirene i orden " også, uten at det automatisk betyr noe. Til det finnes det altfor mange dårlige PT`r som på papiret skal være gode.

Men skal man kunne jobbe med toppidrettsutøvere, bør man nok ha litt mer utdannelse enn bare vanlig PT utdannelse.

helt sant:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt utdanning på NIH (våren 2011) som personlig trener i tillegg til flere spessialistkurs gjennom PT-stigen på Sats.

Har fokus på effektivitet og funksjonell trening, samt tung styrke da dette er det eg har mest erfaring med selv. Tar stadig flere kurs for å lære nytt og få mer informasjon og inspirasjon til å bli en bedre PT. Mener selv at en PT aldri er ferdig utlært! Jobber på Sats Nesttun i Bergen og trives veldig godt i å gjøre andres livskvalitet bedre gjennom forbedring av kropp og helse. Jobber i tillegg som instruktør i sal og har flere styrketimer (ikke Bodypump vel og merke). For meg er det viktig å trene riktig for å hindre skader og styrke opp kroppen på best mulig måte.

Er det noe du lurer på Robert er det bare å ta kontakt :)

Mvh Malene Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...