Gå til innhold

Smerter i mage etter markløft


Splae

Anbefalte innlegg

Etter 4. rep med markløft å går, fikk jeg vondt i magen, på venstre siden, ca 4-5 cm under brystet. Etterpå tok jeg en siste repitisjon og fikk enda mer vondt. Tenkte ikke noe spesielt over dette, selvom jeg kjente det hele tiden etter trening, med mindre jeg lå i ro i sofaen. Idag gjør det fremdeles vondt.

Har jeg strukket en muskel eller sene? Røket noe? Har et indre organ blitt ødelagt? ;) Har noen en teori om hva dette kan være og hva jeg bør gjør for å fikse problemet? Jeg kan også nevne at dette ikke er veldig vondt. Det føles litt ut som om noen trykker meg i magen med en pinne, konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det har jeg fått to ganger før. Akkurat samme sted og slik du forklarer.. Begge gangene, så fikk jeg det fordi jeg tror jeg ikke varmet opp godt nok, og så var det litt for tungt. Eneste jeg gjorde var å ta en til to uker fri fra marken.

Deretter trente jeg med 50 % av vektene og økte sakte videre. Husker ikke hvor lenge det tok meg å komme tilbake til de samme vektene. Men tror ikke det tok altfor lang tid, totalt ca 4-5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kun ett oppvarmingssett i går, i tillegg til en økning på 2,5 kg. Så det hørres ut som jeg har gått på samme smell, ja.

Forsøkte du knebøy i disse 1-2 ukene?

Husker ikke første gangen jeg fikk den skaden, men jeg kjente det på knebøyen andre gangen. Spesielt når jeg strammet magen. Tok det litt med ro der og, men mest med ro på marken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lite annet det kan være enn en muskelstrekk egentlig, selv om skademekanismen ikke er er den aller vanligste. Tyder ihvertfall på at du spenner opp bra ;)

Ta det med ro en liten stund, unngå aktivitet som belaster magen noe særlig og bygg dge gradvis opp igjen. Pass på å begynne rolig og varme godt opp når du er tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å gjøre noen andre beinøvelser mens jeg venter på at magevondten skal forsvinne.

Jeg vet når hvorfor dette har skjedd, men ikke hva som har skjedd? Vet du om dette skyldes muskel eller sene?

Tror han Ole-Mats vet litt mer enn de fleste på skader osv :)

Ettersom jeg fikk det som en akutt skade husker jeg, så konkluderte jeg med at det var strekk. Selv om det var et merkelig sted å få strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...