Gå til innhold

5/3/1


Min treningslykke

Anbefalte innlegg

Noen som har efaring med 5/3/1 av Jim Wendler ?

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_to_build_pure_strength

Syns det ser veldig interessant ut, men syns kanskje det er lite ryggøvelser her, eller?? Vil gjerne høre fra noen som har brukt programmet. Mitt mål er økt styrke og mer muskelmasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal teste, få tak i boka så står alt slikt du trenger å vite.

Deretter bestem deg for hvilken variant (5/3/1 for powerlifting, boring but big, the triumvarate, jack shit) etc

Eventuelt det beste, som mange liker, følg 5/3/1 for de 4 store, og så bygger du assistanseløftene og isolasjonsløftene rundt dette og hva dine mål er.

Deretter finn deg en excel fil som holder orden på økningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt det ved flere anledninger og kan anbefale det på det varmeste. Jeg har kanskje økt mest i 3 og 5 RM enn 1RM, men hadde fortsatt gode styrkeøkninger. Føler du det er lite ryggtrening, er det ikke feil og ta med et par øvelser til. Personlig tok jeg alltid litt ekstra pullups, armer og bakside av skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og kost meg ganske bra med 5/3/1, selv om jeg ikke var på nivået som var anbefalt; 5/3/1 er jo et program for viderekomne med månedlig progresjon, så jeg klarte "fint" å kjøre alle øvelsene hver økt. Du kjenner det godt i ryggen etter 5x10@50% på både mark,bøy og militærpress, tro meg.

www.strstd.com er og en fin link i 5/3/1-sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5/3/1 er et solid program og noe av det beste med det er at det er så fleksibelt. Du har de fire hovedløftene, men hvordan du gjør resten er helt opp til deg og målsetningene dine. Jim har gitt ut fire bøker om programet og mulighetene han legger fram, spesielt i den siste, "Beyond 5/3/1", er grenseløse som f.eks. fullkropps i perioder der du vil trene det, to-splitt når det passer deg best, eller to dager i uken når du har det travelt. Grunnprinsippene er de viktigste, resten er opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...