Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har trent et par uker der jeg har brukt en 2 splitt og trent man, tir, tor, fre. Siden jeg har tid og lyst vurderer jeg å droppe hviledagen på onsdag og heller ta mandagen igjen på fredag og så begynne neste uke med tirsdagstreninga osv. Blir det for mye trening og for lite hvile for å restituere skikkelig? Da vil hver muskelgruppe få en hel dag med hvile mellom hver trening + helga.

Programmet: Alle øvelser er 4x5-8 rep, dvs når jeg klarer 8 rep går jeg opp på vekt og prøver 5 rep.

T1 (Bryst/Rygg)

Sittans kabelroing

Nedtrekk

Benkpress

Skråbenk manualer

T2 (Bein/Skuldre)

Knebøy

Strak markløft

Militærpress

Sidehev

T3 (Bryst/Rygg 2)

Markløft

Foroverbøyd stangroing

Benkpress manualer

Pushups med vekter

T4 (Bein/Skuldre 2)

Frontbøy

Beinpress

Bulgarsk utfall

Arnoldpress

Fronthev

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23901-2-splitt-25-ganger-i-uken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Framside skuldre blir trent på hver økt da Kan være lurt og være litt forsiktig med det. Skader mann ei skulder er det et helvete :) Kanskje ta med litt bakside å :) Og markløft tar også mye på føttene å, så de får jo endel juling de å. Men som Håvard vika sier, har du nettopp begynt funker jo det meste :) Helt fri lør søn trenger du for og komme deg etter den uka ihvertfall :)

Har trent en del før, men er nå på andre uka etter laaang pause, så jeg er tilbake på null igjen. Dvs trener med 100 i mark, 90 i bøy og 75 i benk. Veier 87kg og er 190cm. Styrke og utseende er målet :)

Ser jo det at fremside skuldre får en del juling. Har tenkt at det kunne vært lurt å ta den samme dag som jeg trener bryst, men jeg vil helst ha treningene like lange siden jeg trener før jobb hver dag. Er tidlig nok å stå opp halv seks. Kunne vel tatt rygg/bein og bryst/skuldre kanskje? Rygg bein hadde blitt ei sattans heavy økt :)

Har trent en del før, men er nå på andre uka etter laaang pause, så jeg er tilbake på null igjen. Dvs trener med 100 i mark, 90 i bøy og 75 i benk. Veier 87kg og er 190cm. Styrke og utseende er målet :)

Ser jo det at fremside skuldre får en del juling. Har tenkt at det kunne vært lurt å ta den samme dag som jeg trener bryst, men jeg vil helst ha treningene like lange siden jeg trener før jobb hver dag. Er tidlig nok å stå opp halv seks. Kunne vel tatt rygg/bein og bryst/skuldre kanskje? Rygg bein hadde blitt ei sattans heavy økt :)

Sterkere menn og damer enn deg har kjørt både bøy og mark på samme dag, kan de så kan du;)

Annonse

Det kan fungere, selvfølgelig. Men skal kroppen lære en bevegelse bra, er det bedre å gjøre den en gang hver 2-4 dager i stedet for en gang hver 6-8 dager. Høy treningsfrekvens gir god teknikk. God teknikk tillater bruk av tyngre vekter. Bruk av tyngre vekter gir mer styrke og luskelmasse.

Sånn tenker jeg om det.

Det er sikkert noen som er uenige.

Skjønner hva du mener selters. Trente SS for et års tid siden, og selv om det er et knall program så blir jeg litt lei av så få øvelser.

Prøver meg på nytt med en litt annen inndeling. Tok også med smalbenk og bicepscurl, 2 sett. Det er de eneste musklene jeg ikke har vært litt lemster i ila to uker med tidligere program.

T1 (Bein Rygg 1)

Knebøy

Strakmark

Sittans kabelroing

Foroverbøyd stangroing

T2 (Bryst Skuldre 1)

Benkpress

Skråbenk manualer

Militærpress

Smalbenk x2

T3 (Bein Rygg 2)

Frontbøy

Bulgarsk utfall

Markløft

Nedtrekk

Bicepscurl stang x2

T4 (Bryst Skuldre 2)

Benkpress manualer

Skråbenk stang

Arnoldpress

Sidehev

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...