Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lært meg å leve på "lavkarbo" kombinert med at jeg har spisedager. Jeg spiser ganske utbredt og variert, inkludert noe kostilskudd som omega3, B-vitamin og magnesium. Men nå de 2 siste mnd, har jeg, nesten hver gang etter et måltid, følt meg kvalm og fått kaldsvette. Mangen av dere tenker nok; oi, hun er jo bare gravid, men nei, det er jeg altså ikke ;) Jeg har hatt dette før også, så har det gått bort, men nå er det tilbake. Er det grunnet for lite fiber? Kan det være magesår? Stress? Mitt spørsmål er vel om det er noen andre som har opplevd dette?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
Du er nok gravid.

Hehehe nei det har pågått siste 2-3 mnd nå, og det har jeg allerede utelukket, så det er jeg ikke :) Men skjønner at en kan tenke det. Var min første tanke også, derfor jeg syns det var så ufattelig rart at det fortsatte å pågå i lang tid, til og med etter jeg hadde utelukket det.

Kvalmheten kan skyldes mye fett og kaldsvette kan skyldes stor blodgjennomstrømning til tarmsystemet, eller det kan skyldes stress rundt måltidet eller at du spiser mye på kort tid.

Det kan nok ha en sammenheng der ja. Har jo laget en del mat med mer fett en vanlig kansje, spist mer "bacon" (ting jeg vanligvis ikke inntar), og kaldsvetten er nok fordi jeg har kombinert redbull og koffeintabl. Har pratet med en som opplevde det samme, fordi han inntok alt for mye koffeil før trening. Men tusen takk for svar :)

Annonse

Drikker du mye til maten?

Jeg kan få mye kaldsvette om jeg drikker mye rett etter mat. Usikker på om dette kan trigge kvalme hos noen.

Ellers nevner du jo fiber.. Om du frykter at du får i deg for lite, så kan du jo prøve en periode å spe på med med grønnsaker som har mye fiber (brokkoli etc), eller spe på med kli på noen måltider om det går.

Ellers tenker jeg i de baner som Indiska gjør, for mye fett (på en gang).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...