Gå til innhold

Markløfthjelp!


Min treningslykke

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan komme med noen innspill ang markløft-teknikken min? Det jeg selv ser er at nakken ikke er nøytral ( glemmer det alltid...) og på veien ned går stanga over knærne på en måte... Andre ting å tilføye?

Dette er altså min absolutte maks av det jeg klarer å løfte bare så det er sagt. Jeg prøvde på 82,5 kg men da kom stanga kun 2 cm fra bakken...haha..Så ja, jeg er ikke så sterk enda. men har økt med 10 kg siden juni og sterkere skal jeg bli! Derfor vil jeg gjerne ha noen gode råd med på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du sier har du litt feil rekkefølge på ting når stanga skal ned, du åpner knærne før stanga har passert, så da må du geleide stanga ut og rundt før du kan slippe, ikke optimalt, spesiellt hvis grepet en dag gir etter.

Vent med å åpne knærne før stanga har passert.

Ellers.. er det et eller annet jeg ikke helt klarer å sette fingeren på, @Håvard V, @Sentadilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier har du litt feil rekkefølge på ting når stanga skal ned, du åpner knærne før stanga har passert, så da må du geleide stanga ut og rundt før du kan slippe, ikke optimalt, spesiellt hvis grepet en dag gir etter.

Vent med å åpne knærne før stanga har passert.

Ellers.. er det et eller annet jeg ikke helt klarer å sette fingeren på, @Håvard V, @Sentadilla

Takk for innspill! Ja jeg ser det der på veien ned...skal terpe fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det ser bra ut.;)

Hvis jeg fikk en pistol mot hodet og beskjed om å pirke, så ville jeg si at det kanskje ser ut som du har en hypekstensjon i korsryggen rett før du løfter og at du muligens sitter deg noen cm for dypt. Ellers så er det Aurelius sier lurt. Prøv å tenke at rumpen skal bak mens stangen senkes.

Det er ingenting med løftene jeg ville tenkt noe over med tanke på at det var tungt. Som sagt, bra løftet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser bra ut.;)

Hvis jeg fikk en pistol mot hodet og beskjed om å pirke, så ville jeg si at det kanskje ser ut som du har en hypekstensjon i korsryggen rett før du løfter og at du muligens sitter deg noen cm for dypt. Ellers så er det Aurelius sier lurt. Prøv å tenke at rumpen skal bak mens stangen senkes.

Det er ingenting med løftene jeg ville tenkt noe over med tanke på at det var tungt. Som sagt, bra løftet!

Takk for innspill! Er alltid så usikker ift teknikk, så det er fint å få litt tilbakemeldinger innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...