Gå til innhold

hvordan komme i så god form som mulig?


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Hvis man er såpass..tynnslig som trådstarter,og har et ønske om å øke i muskelmasse, da er konsepter som periodisk faste og lite karbohydrater/mye fett/lite ditt eller datt ikke like viktig som at han må spise NOK. Kjør starting strength og spis nok til at du legger på deg, så er mye gjort.

Litt skeptisk til hvor god teknikk OP har, så du må gjerne slenge ut en video ved et seinere tidspunkt,men hovedsakelig gjelder det å få deg sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du spiser da? :)

hva spiser du mest av osv

Det går mye i egg, kylling, ris, poteter, frukt, bær<3, mange forkjellige grønnsaker, laks, veldig glad i laks :D, kyllingkjøttdeig osv osv. Mye proteiner med andre ord.

får jeg lyst på noe annet som er definert som 'usunt' gjør jeg plass for det i matbudsjettet, og er det ikke plass til det, nei da må jeg prioritere annerledes. Men for din del som er såpass liten ville jeg lagt fokuset på å spise mat, masse mat og mat mat mat ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er såpass..tynnslig som trådstarter,og har et ønske om å øke i muskelmasse, da er konsepter som periodisk faste og lite karbohydrater/mye fett/lite ditt eller datt ikke like viktig som at han må spise NOK. Kjør starting strength og spis nok til at du legger på deg, så er mye gjort.

Litt skeptisk til hvor god teknikk OP har, så du må gjerne slenge ut en video ved et seinere tidspunkt,men hovedsakelig gjelder det å få deg sterkere.

Gikk gjennom de tre store med en PT, og da var alt som det skulle :)

Er ganske tynn ja, og det har jeg vært hele livet, derfor jeg vil bli større ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er såpass..tynnslig som trådstarter,og har et ønske om å øke i muskelmasse, da er konsepter som periodisk faste og lite karbohydrater/mye fett/lite ditt eller datt ikke like viktig som at han må spise NOK..

Mitt forslag om fett var i hvert fall bare for å få kaloriene opp. Alt annet er tjafs. Spise nok (men ikke hverken for lite eller alt for mye) og trene tungt, så kommer gainz. Og..trene smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk gjennom de tre store med en PT, og da var alt som det skulle :)

Er ganske tynn ja, og det har jeg vært hele livet, derfor jeg vil bli større ;)

Du har et ønske om større og markerte muskler og med såpass lite kroppsfett at du har sixpack. Jeg mener at å trene SS Ikke er et riktig valg for deg. Jeg tror du bør tenke mer som en bodybuilder, å trene for større muskler, og ikke fokusere så voldsomt på 3 -5 øvelser som en gjør på SS. Tren gjerne splitt, sånn at du kan kjøre flere sett per muskelgruppe enn du gjør i et helkropps.Jeg vokser mest i masse da jeg kjører de tre store som base, og så legger jeg til dips, militærpress, hantelpress, bicepscurl, nedtrekk, chins, hang ups, hantelroing, roing med stang, strakmark, sidehev. I perioder kjører jeg opp mot 14 sett pr muskelgruppe, da gidder jeg ikke å kjøre hvert sett til utmattelse, og ligger på rundt 8 - 10 reps. I andre perioder drar jeg reps antall ned på 4-6, da kjører jeg også færre sett, og tungt (denne perioden varer stort sett bare èn mnd, høyreps varer gjerne 2.5 mnd). Spis den maten du spiser nå, men legg gjerne til 1 brødskive ekstra pr måltid, om du spiser brød. Øk også smørmengden - det er kalorier du må ha i deg for å øke i muskelmasse. Drikk også en liter helmelk pr dag, da har du fått i deg 1/3 av dagens behov for proteiner. Drikk gjerne mer melk, men ikke på bekostning av maten - det bør komme i tillegg til maten. Gjerne en halv liter etter frokost, og en halv liter etter kvelds. Om du kan velge, så velg fete produkter, i stedet for magre.

Dette er MINE meninger, og bør ikke leses som en fasit :)

Men det funger for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...