Gå til innhold

hvordan komme i så god form som mulig?


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 17 år om veier 65 kg, er 184 cm høy.

Jeg er ute etter et program for å bygge muskler og få god kondis :)

målet er å komme i så god form som mulig til neste sommer (god form= god kondis, tydelige muskler og sixpack).

Trenger da hjelp med å finne et treningsprogram og kostholdsplan, så hvis noen her kunne hjelpe meg med det så hadde det vært supert! :)

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er en gutt på 17 år om veier 65 kg, er 184 cm høy.

Jeg er ute etter et program for å bygge muskler og få god kondis :)

målet er å komme i så god form som mulig til neste sommer (god form= god kondis, tydelige muskler og sixpack).

Trenger da hjelp med å finne et treningsprogram og kostholdsplan, så hvis noen her kunne hjelpe meg med det så hadde det vært supert! :)

Takk på forhånd!

Meld deg inn på et treningsenter, få noen til å hjelpe deg med baseløft og vit at det tar TID å bygge en kropp. Det er ikke gjort på et år, men du kan vokse mye på et år om du gjør alt riktig. Det er viktig med mye riktig mat, at du spiser kjøtt og fisk, fugl og skalldyr, egg, grønnsaker og fett. Men spesifike råd er mye lettere å få fra en veileder eller PT på et senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har trent på treningssenter i 1-2 år, kan teknikken i de forskjellig store øvelsene.

Mark: trente med 90x7 3 sett før sommeren

Knebøy: trente med 70-80

benk: 60

Det jeg er ute etter er et program, konkret program som sier øvelser, hviledager osv. har ikke mulighet til å trene i helgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 65 kg og 185 cm burde vell tung trening og mye mat være prioritert. Veide selv rundt 68kg på 172 cm, sikkert rett over 20% kroppsfett og var generelt svak. Veier vell det samme nå, men løfter ekstremt mye mer og 10-11% kroppsfett.

Sjekk ut fyrstikkprogrammet som ligger her, er vell flere som har hatt god erfaring med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, takk for svar! :)

sliter med matdelen da, løfter mye tyngre nå enn jeg gjorde når jeg startet, har ikke så høy fett% heller. men vil ha tydelige muskler, det som blir hovedfokuset for meg nå tror jeg :p

Matdelen er ikke så lett som man skulle tro, sleit veldig med å spise nok. Men prøver å ligge på rundt 3500 kcal på treningsdager, og litt under dagene jeg ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helmelk eller sjokolademelk

eplejus har også en del kalorier, men for mye av det er ikke særlig bra.

Du må bare finne kaloririke måltider, så går det smuuud. Den vanskelige delen er å finne ut hva man skal spise synes nå jeg.

Samme her, sliter med å finne ut hva jeg skal spise, og hvor mye og hvor ofte :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Periodisk faste sier bare jeg :D Spiser 2-3 måltider om dagen og kan så og si spise hva jeg vil. For in the end, så er det hva du spiser i løpet av dagen og ikke når du spiser det som har noe å si ;) Ellers spiser jeg det jeg føler for, bare det dekker næringsbehovet.

Hva er det du spiser da? :)

hva spiser du mest av osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...