Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Torsdag - sist uke, hadde jeg en styrkeløftsdag med 5x5. Knebøy, markløft og benkpress.

Etter denne dagen har jeg hatt en veldig isende smerte mellom ryggraden og hofta, på høyre side av korsryggen (nærmere ryggraden). Jeg mistenker at dette er etter treningen med markløft, der jeg fortsatt korrikerer meg selv i teknikken.

Men denne smerten minner meg veldig mye om den samme som jeg hadde i Forsvaret, der vi brått måtte begynne å gå med tungvesten (skuddsikkervest på 12kg). Da også følte jeg noe av det samme jeg gjør nå.

Følelsen kommer spesielt da jeg lener meg litt fremover i en 90 graders posisjon, også skal rette opp ryggen igjen. Sitter for lenge (eks. sitter i bilen), eller bare da jeg skal opp av sengen om morgenen. Da er det faktisk helt krise, og jeg må ta tak i låra mine for å dra meg selv opp !

Noen som har noe tips (restutisjon, treningsmetoder - Bør jeg ta det med ro i over en lengre periode fra nå)? Og eventuelt vet hva dette dreier seg om?

Takker for alle svar !

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23561-vond-rygg-fortsatt-h%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...