Gå til innhold

Sliter med å sette meg ett mål..


Liljen

Anbefalte innlegg

Jeg vil se sunn og veltrent ut, men jeg vet ikke hva slags mål jeg skal sette meg. Jeg er 174 høy og 74 kg, gikk ned 2 kg forrige uke. Burde jeg gå etter kg? Syns personlig at det burde ligge litt i bakhodet bare, og kanskje heller fokusere på cm-mål. Er det noen som har noen tips? :) Trenger noe å se frem til. Vil se en forandring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bruk speilet og målebånd. :)

Vekten er ikke alltid en god indikator rundt dette med fremgang. Det kan være mange grunner til at du går opp og ned i vekt.

Takk for svar, Sondre :) Ja, det var det jeg tenkte meg. Men hvor mange cm burde jeg ha som mål å gå inn da, og på hvor kort tid og sånn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Sondre :) Ja, det var det jeg tenkte meg. Men hvor mange cm burde jeg ha som mål å gå inn da, og på hvor kort tid og sånn? :)

Som sagt, speilet.

Gå ned til du føler deg komfortabel med utseendet. Tid er ikke nøye, bare du får progresjon over tid og ikke stagnerer alt for ofte. Jeg er komfortabel med mitt utseende, uansett om jeg ikke har sixpack, så det er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du? Hva med å ha mer konkrete mål, knyttet til treningen? (Typ kroppsvekt i knebøy, x antall pullups, eller 5km på tid...) Da ser du fremgang i form av prestasjoner i stedet for på vekta, noe som er mye mer motiverende synes jeg. Ellers er jo målbånd ett mye bedre alternativ enn vekta som Sondre sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener du? Hva med å ha mer konkrete mål, knyttet til treningen? (Typ kroppsvekt i knebøy, x antall pullups, eller 5km på tid...) Da ser du fremgang i form av prestasjoner i stedet for på vekta, noe som er mye mer motiverende synes jeg. Ellers er jo målbånd ett mye bedre alternativ enn vekta som Sondre sier.

Ja, der sa du det! Jeg trener styrketrening kombinert med kondisjonstrening. Jeg trenger virkelig god kondis på jobb, så per i dag så føler jeg at jeg ikke får trent så mye styrke som jeg egentlig ønsker :p Jeg får finne en god løsning på det. Har ikke trent så lenge at det gjør noe. Har fortsatt mye å finne ut av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tipse deg om å føre logg her inne, da ser du fremgang svart på hvitt. Noen ganger titter det innom noen hyggelige folk, og kanskje legger de igjen en motiverende kommentar også:D Selv synes jeg også det er gøy å lese andres logger, jeg finner motivasjon i å se fremgangen til andre også.

Ellers er denne gull verdt: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter å sette opp en logg her :) veldig motiverende å se svart på hvitt hva man holder på med og veldig gøy når man får til røde tall/ser forskjell. Selvfølgelig, ikke minst å lese andres logger er helt konge. Det er masse hyggelige folk her inne som klarer de mest utrulig ting og det må man jo bare bli motivert av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...