Gå til innhold

Karbs på morgen eller kveld?


Camsi

Anbefalte innlegg

Hei! Nå har jeg komt i gang med et litt sunnere kosthold hvor jeg passer mer på hva jeg spiser. hittil har jeg komt frem til denne matplanen :

Frokost: proteingrøt med sukrin og fruktbiter

Lunsj: grønnsaker og kjøtt (karbonade eller kylling)

middag: grønnsaker, kjøtt (karbonade eller kylling) og litt brød/ris/potet

Kvelds: omelett / ??

Første jeg lurer på er om dette er et godt kosthold eller om det er noe jeg mangler. Andre jeg lurer på er: jeg føler ikke det er noe lurt å spise karbs til kveldsmat ettersom jeg allerede har fått i meg mye ved frokost. er dette lurt eller ikke? og vet noen om eventuelle forslag til sunn kveldsmat? :)

tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ingen meieriprodukter?? Kalsium er viktig og gunstig på diett. Dessuten er jo yoghurt,kesam, cottage Cheese osv GODT :) så jeg vil foreslå noe meieriprodukter (med mindre du bevisst unngår det?) og fisk. Gjerne litt laks/makrell/ørret innimellom da fett også er viktig å få i seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ingen meieriprodukter?? Kalsium er viktig og gunstig på diett. Dessuten er jo yoghurt,kesam, cottage Cheese osv GODT :) så jeg vil foreslå noe meieriprodukter (med mindre du bevisst unngår det?) og fisk. Gjerne litt laks/makrell/ørret innimellom da fett også er viktig å få i seg

Det kostholdet jeg skrev her var ikke nøye nok skjønner jeg nå. jeg spiser yoghurt, cottage cheese og fisk i tillegg :) vet du når på dagen det er best med karbs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kostholdet jeg skrev her var ikke nøye nok skjønner jeg nå. jeg spiser yoghurt, cottage cheese og fisk i tillegg :) vet du når på dagen det er best med karbs?

Spiller egentlig ikke så stor rolle, så for å gjøre det enkelt: "Når det passer best for deg" :) Noen liker å spise de tidlig, andre sent, og de fleste jevnt og trutt. Resultatet er i stor grad det samme, men som sagt kan du jo prøve deg litt fram. Men de fleste kommer fram til at det stort sett bare overkompliserer dagene. Sorry for et kjedelig svar, men det er i all hovedsak sannheten. Så fremst man ikke skal leve i ketose, så er det ikke mengden karbs som nødvendigvis svinger deg ene eller andre veien, men antall kalorier totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller egentlig ikke så stor rolle, så for å gjøre det enkelt: "Når det passer best for deg" :) Noen liker å spise de tidlig, andre sent, og de fleste jevnt og trutt. Resultatet er i stor grad det samme, men som sagt kan du jo prøve deg litt fram. Men de fleste kommer fram til at det stort sett bare overkompliserer dagene. Sorry for et kjedelig svar, men det er i all hovedsak sannheten. Så fremst man ikke skal leve i ketose, så er det ikke mengden karbs som nødvendigvis svinger deg ene eller andre veien, men antall kalorier totalt.

ok, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...