Gå til innhold

Heeelt fersk på trening... Trenger tips...


tobarnsmammaen

Anbefalte innlegg

Jeg er da helt fersk på trening...

Har vært støtte medlem opp til flere ganger, så det funker ikke for meg:-) unnskyldningene klare med to barn... En på 4 år, og en på 2 mnd... Så her er min plan...

Vil trene for å bli sterkere og for å ha mer energi... Ikke for å gå ned i vekt, da jeg er tynn og sliter heller med å legge på meg... Jeg vil også spise sunnere...

Er det noen som har forslag om utstyr jeg trenger for å trene hjemme? Vi har lite hus så har ikke plass til de store tinga... Så må nok ut på sykkelen heller... Men forslag av det jeg trenger...

Nå blir det mest trilleturer på morgenen, til Bhg og en tur i kjapp gange hjemme... Så tenkte å fortsette hjemme med treningen...

Noen som vil hjelpe meg på veien til treningene land.. Helt fersk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lest denne?

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Hvis ikke, gjør det, og spør om det er noe du syns var uklart ;)

Du sier at å være støttemedlem ikke funker for det, og det har du nok helt rett i, det er jo veldig bortkastet ;) hehe. Du klarer hvis du vil, bare med rett motivasjon og et skikkelig program å sette i gang med.

Jeg trener også hjemme om dagen. Jeg har en liten benk vi kjøpte på G-MAX til 500,-, håndmanualer vi har fått opp igjennom og en EZ stang, altså en stang som er bøyd. Det er det jeg har og det funker fett om det er det man er ute etter :)

Trilleturer kan være kjempeeffektivt, ta musikk i ørene og legg i vei :)

Ellers kan du benytte deg av øvelser der du bruker kroppen som eneste hjelpemiddel: pushups, planke, knebøy, dips mot stol, for å nevne noen :)

Ellers så har du jo sykling som du sier selv, det er jo super trening det også.

Det var det jeg kom på i farta :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn noen som trener som kan dra deg i gang!

Jeg startet ikke å trene skikkelig etter jeg fikk barn før minsten var 18 mnd, da gikk jeg på vekta og fikk sjokk av hvor mye jeg hadde kost meg i barseltiden #flau Jeg meldte meg da inn på treningsstudio (vært støttemedlem i to omganger tidligere), og samboeren min tok opp sin trening samtidig. Vi lagde oss en timeplan der vi fordelte kveldene mellom oss på trening, og dro inn barnevakt en kveld i uka fast slik at vi fikk trent samme kvelden når treningstidene plutselig kræsjet. Det blir veldig vanskelig å sitte i sofaen når samboeren trente i går og du vet at du ikke får sjansen igjen før i morgen!

I år har jeg et veddemål med en venninne, vi skal sjekke inn 100 ganger på facebook i løpet av året (skikkelig spam, men det har faktisk fått flere venner i gang med trening!). Vi bor på hver vår kant av landet så det er liksom eneste muligheten vi har for å sjekke at den andre ikke jukser, for man sjekker ikke inn offentlig uten å ha vært på trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten også lite plass, men noe utstyr har vi hjemme:

-Manualsett (liten stang til hver hånd der du setter på vektskiver)

-Matte som ligger på stuegulvet som er i konstantbruk til å stupe kråke eller rulle seg på (kjempeeffektivt for å ta noen spontane øvelser sammen med barna)

-En barnebenk som funker som benk for å ta flyes eller bulgarske utfall når den ikke står på barnerommet (y)

-Bosuball (helball) som blåses opp med jevne mellomrom, og legges vekk når vi ikke er i ball-modus. Ungene elsker å leke med den.

Vi kommer til å kjøpe hoppetau, strikk og kettlebells (12 kg og 16 kg) når vi flytter og det blir lenger til treningsstudioet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...