Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurer på om det er mulig å få gode resulater av hjemmetrening med egen kroppsvekt? Jeg skjønner at et treningssenter med ordentlig utstyr gir bedre effekt, men jeg føler meg ikke så komfortabel med å trene styrketrening blandt masse folk som er fulle av erfaring. :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23366-effekt-av-hjemmetrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anta at du vil få litt ettersom kroppen ikke er vant til det, men tror det vil stoppe relativt raskt med det.

Jeg var LIVREDD for å begynne på treningssenter, men det går egentlig veldig fint, så ville heller anbefale det. :)

Du kan jo evt. ha en personlig trener-time første gangen så er det ikke like pinlig.

Nia Shanks har mye bra om kroppsvekt-trening du kan gjøre hjemme! Hun selger bla et program ( ikke dyrt, 29 dollar ) kun med kroppsvektøvelser der man kan få god progresjon! Se her:

http://www.niashanks.com/the-beautiful-badass-bodyweight-guide2/

callistentic er en trend, sjekk begrepet ut på youtube. Blir stadig mer populært å trene ute med hjelp av egen kroppsvekt, naturen og fantasien.

For hjemmetrening har for eksempel biltema rimelige manualer, strikker, vektsett og roll-outs. Invister i alle fall i en matte og strikk. En pilatesball kan også være verd å kjøpe.

Så finner du ut på youtube hvordan bruke det!

Annonse

Du kan nok få god effekt av hjemmetrening, spesielt som nybegynner. Men det kommer jo veldig ann på hva målet er da.

Her er ihvertfall et armhevningsprogram som jeg har kjørt noen ganger http://hundredpushups.com/#sthash.fEZCg7yu.dpbs

Jeg driver kun med hjemmetrening, nå i det siste har jeg kjøpt noe utstyr for styrketrening.

Jeg startet med pushups, sittups, pullup og chinups.

Har fått gode resultater med det, men veien dit var vanskelig ettersom jeg har møtt

motgang i motivasjonen fra starten.

Men jeg tvang meg igjennom "DEN" tunge starten,og i dag angrer jeg ikke på det pga resultatene og energi jeg har fått ut av det!!

Enig i at du kan få GOD effekt av hjemmetrening. Jeg har trent en god del hjemme, øvelser som knebøy på 1 bein, pull ups, varianter av armhevninger, forskjellige øvelser i turnringer etc.

Dersom du investerer noen kroner i turnringer, kan du også kjøre øvelser med høy belastning på kroppen (spesielt overkroppen), uten bruk av tunge manualer/vektstenger. Finnes flere sider på nett som forklarer progresjon på øvelser i turnringer, fra nybegynnerstadiet til mer avansert.

Turnere er jo SYKT sterke, og de trener minimalt med vekter ut ifra hva jeg kjenner til. Men treningsmengden deres er vel også ganske ekstrem:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...