Rodolfo Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Dette er en problematikk som har plaget meg en stund, når jeg blir spurt om knebøy på studioet. Jeg har anbefalt denne øvelsen, fordi det er hva jeg har lært av basic: markløft, knebøy, chins, benkpress og militærpress. Men er ettbensknebøy med hantel eller frontknebøy en mer effektiv lårøvelse? Personlig er jeg mer kjørt i låra etter en saftig omgang med frontknebøy enn etter vanlig knebøy. Vekta blir jo ikke den samme, ettersom ryggen koples bort i større grad, men det er jo ikke ryggen jeg vil trene i knebøy, det er låra. Så hva menes i forumet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HHHH Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 For å svare på trådtittelen så er tradisjonell bøy fortsatt en lårøvelse, selv om du må bruke ryggen Og det avhenger selvfølgelig av hvordan du får til å ta knebøy, noen må involvere ryggen mer (guilty) i form av å gjøre øvelsen mer hoftedominant. Han her gjør nok ikke det (17-åring): Om du får til å ta deg ordentlig ut med frontbøy, og ønsker primært å trene quadriceps så ser jeg ikke noe problem i å kun trene det. Spørs hva målet ditt er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Svarte...gutten var jo rakere i ryggen enn jeg er i frontknebøy. Den mest problematiske forskjellen er vel at jeg har 2 000 meter lange bein føles det ut som. Målet mitt med å bøye knærne er jo primært lårmuskulatur, ettersom jeg kjører ryggen hardt i både chins og mark. Men tittelen i viedoe`n : Chinese weightlifting..om han nå er vektløfter, de kjører jo utallige sett med frontknebøy, i og med at både rykk og støt inneholder den bevegelsen. Blir de kanskje mer råsterke i bena av det, og derfor kan kjøre vanlig knebøy med rakere rygg? Lengre kropp vil jo selvfølgelig gi en annen kurve og bevegelse, men likevel..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HHHH Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hovedårsaken til at han kan kjøre knebøy slik er nok fordi han er skapt for knebøy Se på femur lengden hans.. Samtidig så er han nok veldig sterk i quads (obviously) og det er vel også til hans fordel her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeph Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Det er hovudsakleg snakk om låra på knebøy. Du aktiverer rygg og støttemusklatur her og der, men det er sjølvsagt låra som gjer jobben med å bevege vekta ned og opp. Folk er forskjellige og teknikken vil bli forskjellig frå person til person, avhengig av proporsjonar. Enkelte (som han i videoen over her), har ein kropp som er svært godt egna for knebøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert André Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Frontbøy, knebøy, bulgarske utfall, beinpress, osv - disse øvelsene tar på lårene, og spesielt framsiden. Om ryggen er en begrensede faktor i knebøy, bør man se på årsaken, eventuelt korrigere den - eller bytte øvelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.