HPandre Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Fant dette fullkroppsprogrammet på Bodybuilding.com - Huge Online Supplement Store & Fitness Community!, og lurer på om det er noen som har noe å si om programmet? Det skal kjøres 2-3 ganger i uka, og pausene skal ligge på 30-60 sekunder. Målet er at jeg ønsker å øke muskelmassen. Har de siste månedene kjørt RYP i to runder. Først en runde med muskelvekst, før den siste ble forbrenning. Er bare litt usikker på hvilke av de to jeg skal kjøre. Kan være åpen for andre forslag, men det hender tiden er knapp, er skiftarbeider også, så derfor blir det 2-3 treninger i uka. Altså, det er ikke alle program som passer meg, og jeg skal ha et fullkroppsprogram! Barbell Full Squats: 3 sets of 6-8 reps Bench Press: 3 sets of 8-10 reps Bent Over Barbell Row: 3 sets of 8-10 reps Shoulder Press: 3 sets of 8-10 reps Leg Extension: 2 sets of 10-12 reps Lying Leg Curls: 2 sets of 10-12 reps Biceps Curls: 2 sets of 10-12 reps Side Lateral Raises: 2 sets of 10-12 reps Er det bortkasta tid å ha med leg extension og leg curl når man har med knebøy? Her er RYP(muskelvekst): Knebøy Skråbenk Manualer (eller benkpress?) Roing Bredt Arnold Press Bicepscurl Tricepspress Mage Drag Curl Tips tas i mot med takk! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23285-the-hypertrophy-workout/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Da ingen av programmene har markløft, kan jeg ikke med hånden på hjertet gjøre annet enn å hånflire av de. Markløft må til. Og ja, du trenger ikke leg curls eller benpress om du har knebøy. Hvor sterk er du? Høyde/vekt/hva løfter du i de tre store? Sondre Aalbotsjord og Tiwas 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23285-the-hypertrophy-workout/#findComment-829557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zain Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Da ingen av programmene har markløft, kan jeg ikke med hånden på hjertet gjøre annet enn å hånflire av de. Markløft må til. Og ja, du trenger ikke leg curls eller benpress om du har knebøy. Hvor sterk er du? Høyde/vekt/hva løfter du i de tre store? Det finnes ingenting magisk med markløft, så hvorfor du hånflire av det - skjønner jeg ikke! Man kan fint bygge en meget bra fysikk uten markløft, om du ikke visste det. Hvorfor trenger han ikke leg curl om det ikke er markløft i programmet? Treffer knebøy nok på hamstring når han i tillegg ikke har med markløft? - No, i dont think so. Legg til en begrunnelse om hvorfor når du er så bastant som det du er. HPandre: Jeg syns ikke programmet ser så altfor gale ut. Hvordan har du tenkt ang progresjonen og periodisering? Jeg ville muligens lagt til facepull eller en annen øvelse for bakre delen av skuldre, da du har to pressøvelser, men kun én draøvelse(stangroing). Man kan heller aldri få for sterk triceps, så mulig en øvelse som nedtrekk-tricep eller skull crusher kunne være noe? 2-3sett, 8-12 rep. Tiwas 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23285-the-hypertrophy-workout/#findComment-829562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Uten å kommentere på selve programmene, men 2-3 måneder er for kort tid til å "teste ut" et program når man er fersk. Progresjon over tid! Har man vilje og tvinger gjennom progresjon kan et dårlig program fungere langt bedre enn et bra program der man ikke pusher seg selv like hardt. Alt for mange leter etter "programmet" uten å se på hva de selv gjør ut av det. Og...hvordan spiser du? Får du nok søvn? Trening: Gir signaler til kroppen om at den må få mer eller mindre muskler Mat: Gir næring til å bygge muskler eller underskudd til oksidere fett Hvile: Gir kroppen tid til å bygge seg selv opp igjen Treningsprogrammet er bare en ramme for første punktet. Alle tre punktene må være til stede på riktig vis for at dette skal fungere og jo bedre du får alle til, jo bedre resultater får du. Slutt å lete etter det perfekte programmet. De aller fleste programmene som fungerer bra er ganske like, og når man blir avansert er det fremdeles bare tweeking på disse for å få dem til å passe best mulig for en selv. Det som gjenstår da er: Løfte progressivt tyngre, med god utførelse og holde seg skadefri: relativt lett Spise riktig og gi kroppen den næringen den trenger: middels Hvile: *bør* være lett - hvile *nok* kan være vanskelig Gjør det over tid, så kommer resultatene. M. M, Zain og HPandre 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23285-the-hypertrophy-workout/#findComment-829568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.