Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fant dette fullkroppsprogrammet på Bodybuilding.com - Huge Online Supplement Store & Fitness Community!, og lurer på om det er noen som har noe å si om programmet?

Det skal kjøres 2-3 ganger i uka, og pausene skal ligge på 30-60 sekunder.

Målet er at jeg ønsker å øke muskelmassen. Har de siste månedene kjørt RYP i to runder. Først en runde med muskelvekst, før den siste ble forbrenning.

Er bare litt usikker på hvilke av de to jeg skal kjøre. Kan være åpen for andre forslag, men det hender tiden er knapp, er skiftarbeider også, så derfor blir det 2-3 treninger i uka. Altså, det er ikke alle program som passer meg, og jeg skal ha et fullkroppsprogram!

Barbell Full Squats: 3 sets of 6-8 reps

Bench Press: 3 sets of 8-10 reps

Bent Over Barbell Row: 3 sets of 8-10 reps

Shoulder Press: 3 sets of 8-10 reps

Leg Extension: 2 sets of 10-12 reps

Lying Leg Curls: 2 sets of 10-12 reps

Biceps Curls: 2 sets of 10-12 reps

Side Lateral Raises: 2 sets of 10-12 reps

Er det bortkasta tid å ha med leg extension og leg curl når man har med knebøy?

Her er RYP(muskelvekst):

Knebøy

Skråbenk Manualer (eller benkpress?)

Roing Bredt

Arnold Press

Bicepscurl

Tricepspress

Mage

Drag Curl

Tips tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23285-the-hypertrophy-workout/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ingen av programmene har markløft, kan jeg ikke med hånden på hjertet gjøre annet enn å hånflire av de. Markløft må til.

Og ja, du trenger ikke leg curls eller benpress om du har knebøy.

Hvor sterk er du? Høyde/vekt/hva løfter du i de tre store?

Da ingen av programmene har markløft, kan jeg ikke med hånden på hjertet gjøre annet enn å hånflire av de. Markløft må til.

Og ja, du trenger ikke leg curls eller benpress om du har knebøy.

Hvor sterk er du? Høyde/vekt/hva løfter du i de tre store?

Det finnes ingenting magisk med markløft, så hvorfor du hånflire av det - skjønner jeg ikke!

Man kan fint bygge en meget bra fysikk uten markløft, om du ikke visste det.

Hvorfor trenger han ikke leg curl om det ikke er markløft i programmet? Treffer knebøy nok på hamstring når han i tillegg ikke har med markløft? - No, i dont think so. Legg til en begrunnelse om hvorfor når du er så bastant som det du er.

HPandre:

Jeg syns ikke programmet ser så altfor gale ut. Hvordan har du tenkt ang progresjonen og periodisering?

Jeg ville muligens lagt til facepull eller en annen øvelse for bakre delen av skuldre, da du har to pressøvelser, men kun én draøvelse(stangroing). Man kan heller aldri få for sterk triceps, så mulig en øvelse som nedtrekk-tricep eller skull crusher kunne være noe? 2-3sett, 8-12 rep.

Uten å kommentere på selve programmene, men 2-3 måneder er for kort tid til å "teste ut" et program når man er fersk. Progresjon over tid! Har man vilje og tvinger gjennom progresjon kan et dårlig program fungere langt bedre enn et bra program der man ikke pusher seg selv like hardt. Alt for mange leter etter "programmet" uten å se på hva de selv gjør ut av det.

Og...hvordan spiser du? Får du nok søvn?

Trening: Gir signaler til kroppen om at den må få mer eller mindre muskler

Mat: Gir næring til å bygge muskler eller underskudd til oksidere fett

Hvile: Gir kroppen tid til å bygge seg selv opp igjen

Treningsprogrammet er bare en ramme for første punktet. Alle tre punktene må være til stede på riktig vis for at dette skal fungere og jo bedre du får alle til, jo bedre resultater får du.

Slutt å lete etter det perfekte programmet. De aller fleste programmene som fungerer bra er ganske like, og når man blir avansert er det fremdeles bare tweeking på disse for å få dem til å passe best mulig for en selv.

Det som gjenstår da er:

Løfte progressivt tyngre, med god utførelse og holde seg skadefri: relativt lett

Spise riktig og gi kroppen den næringen den trenger: middels

Hvile: *bør* være lett - hvile *nok* kan være vanskelig

Gjør det over tid, så kommer resultatene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...