Gå til innhold

Hvor mye greskyoghurt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har lurt litt på å prøve greskyoghurt, men lurer på hvor mye nøtter jeg skal ha i og hvor mye yoghurt og honning. Vil ikke at det skal bli så mye kalorier, og nøtter er jo veldig kaloririkt og flytende kasio honning har jeg egentlig lite greie på..

Hva spiser du til greskyoghurt og hvor mye spiser du av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Det er helt opp til hver enkelt :) Har ikke et bedre svar, en mann på 120kg som skal ned i vekt, en jenge på 55kg som skal opp i vekt, en velltrent på 90kg som skal vedlikeholde har alle helt forskjellige behov. Men det viktigste er hvor stor del av dagens inntak skal dette måltidet stå for, så må man bare ta en vurdering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til hver enkelt :) Har ikke et bedre svar, en mann på 120kg som skal ned i vekt, en jenge på 55kg som skal opp i vekt, en velltrent på 90kg som skal vedlikeholde har alle helt forskjellige behov. Men det viktigste er hvor stor del av dagens inntak skal dette måltidet stå for, så må man bare ta en vurdering :)

Men viss jeg skal ha ein vanlig porsjon, som ikke innholder mer enn 100-200 kalorier, som e lite mellommåltid eller kveldskos. Vil ikke begynne å veie opp og ned.. ;) lurer på hva en normal porsjon er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Men viss jeg skal ha ein vanlig porsjon, som ikke innholder mer enn 100-200 kalorier, som e lite mellommåltid eller kveldskos. Vil ikke begynne å veie opp og ned.. ;) lurer på hva en normal porsjon er

Da må du nesten se på pakken og regne ut hva 100-200 kalorier er. Så fordele det på de matvarene du ønsker å ha i skåla. Det blir ikke mange nøttene for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

f eks

150 gram yoghurt = 96 kcal

20 gram honning = 70 kcal

20 gram nøtter = 120 kcal

Total 286 kcal ;) Bra som et lite måltid.

tusen takk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananas og gresk yougurt er himmelsk godt. En bit fersk ananas, 1 god skje gresk yougurt, nam nam og gjenta til man er mett og god. Kan vell nevne at lindahls grekisk yougurt er knakende god og billig

tusen takk for tipset, skal prøve det :-D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort ein heil boks med Synnøve Finden gresk yoghurt naturell med 20 gram vanilje proteinpulver og litt blåbær. Også kjent som progurt :)

Er det noe jeg kan ha i isteden for proteinpulveret? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har det berre i for å få litt ekstra proteiner samt at det får litt ekstra smak. Men smakar nok himmelsk sjølv utan pulveret :)

må prøves! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...