Gå til innhold

Lavkarbo eller "middels"-karbo


LillejentaKristin

Anbefalte innlegg

Jeg vil opp i vekt, men ned i fett-masse - dvs jeg vil ha tydeligere og større muskler, samtidig som jeg vil opp i vekt.

I denne forbindelse lurer jeg på: hva er best av å spise minimalt med karbohydrater(20-50g) og middels med karbohydrater(100-300g, avhengig av dagens treningsmengde/intensitet).

Jeg trives ikke med store mengder karbohydrater, så noe mer enn i sistnevnte er ikke aktuelt.

Er det noen som har noe å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trives ikkje korleis?

Til sjuande og sist er det kaloriar som betyr noko, ikkje karbohydrat.

Opp i vekt og muskelmasse samtidig som du går ned i feittprosent er ikkje lett. Då må du treffa perfekt med kaloriinntak og forbruk. Eg vil heller anbefala at du tar muskelbygginga først, ligg litt i overskot, så kan du heller bli kvitt feittet seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trives du ikke med karbohydrater?

Jeg for min del "trives ikke" med karbs tidlig på morgenen (eller egentlig generelt det å spise tidlig), ettersom jeg bare blir kvalm og trøtt av det. Jeg er ikke akkurat den beste til å gi bort råd i og med at jeg har dratt på meg en del fettmasse på veien, men sånn, ehm, trivselsmessig, passer det i alle fall best for meg å spise mest fett og proteiner tidlig på dagen og mer karbohydrater og proteiner senere på dagen (dvs. etter trening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del har jeg kommet frem til at ett middels inntak av karbs funker best, dvs opp mot 100g dagen.

Detye er dog veldig varierende og folk trives på både mer og mindre.

En god pekepinn på hva som passer for deg kan du kanskje finne ut ved å definere deg srlv som enten sympatisk eller parasympatisk dominant via metabolsk typebestemmelse.

http://myrevolution.no/s/advanced-concept-kosthold-v2-0/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger! :)

Det er flere grunner til at jeg ikke trives helt med et kosthold rikt på karbohydrater, men hovedgrunner er at jeg sover dårligere, jeg blir rastløs, det er veldig varierende hvor mye energi jeg får på trening og jeg får oftere diare.

Akkurat nå eksperimenterer jeg med å innta middels med karbohydrater, og innta disse på kveldstid. Jeg synes det er veldig vanskelig å finne akkurat det som passer for meg i forhold til kosthold:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...