Gå til innhold

Hjelp til selvhjelp når fagperson/ behandlere har tatt ferie?


kaisa86

Anbefalte innlegg

Heisann!

Det finnes ikke noe som er mere upraktisk som at kroppen går fullstendig i vranglås, når behandlere/ fagpersoner som kjenner kroppen vår har tatt ferie.

Dette har jeg nå dessverre fått smertelig fått erfare de siste 3 ukene! Hvordan kan man i en slik periode, gjøre at dagene bli bedre?

Jeg selv prøver å være i en del bevegelse da jeg føler at smertene minsker akurat der og ta, men skal dette holde seg må jeg være i en form for aktivitet døgnet rundt, jeg bruker og smertestillende for å få hvile ut imellom slagene.

Noen andre forslag til økt velvære og som kan lindre?

Tusen takk for tips og evt innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Beklager den! Skjønner den at det blir vanskelig og gi råd, når jeg ikke skriver opp hvor problematikken ligger hen

Har en nakke og rygg som trøbbler nå jævlig, Wiplash x2 i nakke og skiveproblematikk og trangeforhold til nervene i rygg! Mistenker at feilbelastning fra rygg til nakke pga mye halting iforbindelse med strålingssmerter, dette har ihvertfall gitt meg store problemer tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Beklager den! Skjønner den at det blir vanskelig og gi råd, når jeg ikke skriver opp hvor problematikken ligger hen

Har en nakke og rygg som trøbbler nå jævlig, Wiplash x2 i nakke og skiveproblematikk og trangeforhold til nervene i rygg! Mistenker at feilbelastning fra rygg til nakke pga mye halting iforbindelse med strålingssmerter, dette har ihvertfall gitt meg store problemer tidligere.

Da forstår jeg mer :)

Dette er ihvertfall langt fra mitt kompetanseområde, og antagelig de fleste her inne sitt, så jeg har ingen råd å komme med, dessverre.

Kanskje kan det være noen som har vært/er i samme situasjon som kan komme med noen råd?

Håper ting bedrer seg for deg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke fått noen råd om hva jeg skal gjøre i en slik situasjon, men skal definitivt skaffe meg det heretter! Da jeg har slitt mye med dette tidligere vet jeg av erfaring at her er det behandling som trengs.... men det som er positivt er at jeg har satt ny rekord imellom siste behandling og frem til nå da:) Hvor jeg ikke har trengt behandling:)

Har et boblebad stående her hjemme som jeg håper kan lindre litt ihvertfall hen og nu, samtidlig som jeg prøver tenke tilbake til positive smertefrie perioder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann:)

Jeg sliter med at både korsrygg, brystrygg og nakke låser seg at meg, så oppknekking av ledd og massasje i disse omerådene er ofte det som skal til for at jeg kommer på rett sjøl igjen. Dette i kombinasjon at jeg gjør en god dose med egen innsats med slyngetrening på siden av og kjennerelt er en god del i fysisk aktivitet, gjør at jeg i periodevis på 1-2 måneder greier å holde ting i sjakk:) Før jeg må inn til behandling igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd:

Vin/øl og boblebad. Om det ikke lindrer smerten, så blir det hvertfall mye mer gøy å ha vondt(y)

Hehe bytta bort øln med en boks cider æ, det er vel dette som heter å avlede smerter eller hva? Kanskje veitja får såvvå ei hel natt og slæpp og vakn midt på dagen i type desorientert tilstand?:)(y)

Fra spøk til alvor satser jeg på at et avslappende boblebad, m en boks cider + litt dop innabords sende mæ rett i drømmeland æ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...