Gå til innhold

Overtrente skuldre = Blir ikke bra.com

Anbefalte innlegg

Gjest Banan Arne

Heisann! Begynte å få problemer med skuldrene mine rundt denne tiden for 1 år siden.

På den tiden ifjor så trente jeg på bryst dag: Benk, skråbenk, dips og militærpress og dette funket veldig bra helt til det ikke funket i det hele tatt.

Nå kan jeg ikke RØRE benk i det hele tatt og dips er mulig vis jeg er helt ut vilt og ikke går en millimeterover 90 grader.

Har gått veldig lang tid nå og skuldren har fortsatt ikke blitt bra. Har byttet/kuttet ut alle øvelsene. Manualpress funker fint så lenge jeg ikke tar for høye reps, prøver å holde det tungt.

Begynner å bli ganske lei nå. Noen som har noen råd?

Hadde satt STOR pris på det.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23146-overtrente-skuldre-blir-ikke-bracom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vondt i skulderen i godt over 20 år, så mitt råd er tålmodighet :) Noe annet som hjelper raskere er å først: Hvordan var teknikken på benk og dips. Du skal uansett ALDRI gå over 90 grader i dips, på grunn av faren for skade. Så er det benk - dro du skuldrene godt ned og bak og kjørte kontrolert? Kan du kjøre push ups? I så fall - prøv det, gjerne med vektbelastning. Ingen kikker på deg om du kjører 100 kg i benk, men mange kikker på deg om du pusher opp og ned med 80 kg på ryggen :) Og så kontakter du selvfølgelig spesialist for å se på skuldrene dine. Fysio eller lignende.

Gjest Banan Arne

Ja, benkpress teknikken min var nok ikke ace. Men ble bedre, men da var det nok forsent! Kan ta push-ups, men veldig forsiktig. Trekke skuldrene bakover og prøve å belaste dem unødvendig så går det ok. Begynner å bli veldig upropesjonert nå med en stor rygg og ikke noe bryst... >_>

Du sier du har en ganske muskuløs rygg, så da har du kanskje vært flink med ro- og ryggøvelser? Problemene dine høres veldig ut som noe som har kommet som følge av mye pressøvelser og lite roøvelser over tid. Har du lest denne? Atletiske skuldre uten smerter og skader - Fitnessbloggen. Oppvarming er vesentlig. Hvordan er den?

Begynner å bli ganske lei nå. Noen som har noen råd?

Hva med å oppsøke noen som har peiling på dette? Folk som ikke kan skru sender bilen på verksted når det er noe galt, men et av de det mest avanserte systemene på jordkloden mener de å kunne fikse opp i på egenhånd ;)

Annonse

I artikkelen som Kristin posta over her så har jeg nevnt noen av årsakene til skuldersmerter, men som Ole-Mats også sier så er det nok ingen dum idé å ta turen til en terapaut av ett eller annet slag. Osteopat, muskelterapaut, naprapat etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...