Gå til innhold

hvis du fikk bestemme


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvilken smak ville du da ha innført innen følgende matvarer:

1. Skyr

2. iskrem

3. brus

skyr - rabarbra & ananas. (Eller evt lakris - fordi det hadde vært kult ;))

iskrem -baconis - fordi det er så latterlig at det kunne blitt bra

brus - melon

Baconis finnes jo allerede : )

Skyr: Kiwi

Iskrem: banan og peanøtter

Brus: Kokos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Bacon-is burde jammen meg ikke være vanskelig å ordne, Heston Blumenthal har hatt Egg-og-bacon-is på menyen i årevis på sin 3stjerners restaurant The Fat Duck utenfor London.

Er jo igrunn ikke verre enn å lage en vaniljeis, steke seg en to pakker bacon og finhakke når avkjølet, og når man vanligvis varmer opp melk-sukker-fløte-vaniljestang før man legerer det inn i eggeplommene, så bytter man bare ut vaniljestangen med baconbitene+baconfettet, legerer normalt, og lar stå og modnes over natten?

Kan stille med basic vaniljeisoppskrift i morgen mot et løfte om at den ikke blir forsøkt sunnifisert av noen av de mer påtuppede medlemmene her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacon-is burde jammen meg ikke være vanskelig å ordne, Heston Blumenthal har hatt Egg-og-bacon-is på menyen i årevis på sin 3stjerners restaurant The Fat Duck utenfor London.

Er jo igrunn ikke verre enn å lage en vaniljeis, steke seg en to pakker bacon og finhakke når avkjølet, og når man vanligvis varmer opp melk-sukker-fløte-vaniljestang før man legerer det inn i eggeplommene, så bytter man bare ut vaniljestangen med baconbitene+baconfettet, legerer normalt, og lar stå og modnes over natten?

Kan stille med basic vaniljeisoppskrift i morgen mot et løfte om at den ikke blir forsøkt sunnifisert av noen av de mer påtuppede medlemmene her inne;)

Jeg har den oppskriften på bacon & egg ice cream, den står i en av bøkene..

jeg prøvde å skrive den opp her men det var litt for mye tiltak. Basically så steker han bacon i ovnen og lar baconet ligge i helmelk i 12 timer. Så koker han melken og har i melkepulver og de andre ingrediensene.. nei dette ble litt for komplisert for meg på en søndag. hvis du er interessert kan jeg evnt ta et bilde av oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg fikk bestemme hadde først og fremst både skyr og is alltid kommet med et laktosefritt alternativ som OGSÅ er sukkerfritt. Av smaker er det nok disse jeg lander på:

Skyr: Kirsebær (ekte vel og merke)

Iskrem: Lime, chili og mørk sjokolade

Brus: Lime (skikkelig lime, ikke det skvipet jeg hittil har smakt)

..også kunne jeg tenkt meg en chilibrus, aner ikke om det blir godt, men gjerne for å stille nysgjerrigheten min :) I tillegg hiver jeg meg på en Sommersby Double Press Light. Jeg er ikke så fan av andre typer cider som allerede kommer i lightform, også er det litt for mye sukker i den til at jeg kan kose meg med et par kalde med god samvittighet. Pels på tenna er ikke kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...