Gå til innhold

Havregryn vill ikke blende


J3nsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ikke kjøp havremel - bare kjør grynene først for å lage pulver av det. Havremel er ikke spesielt dyrt, men har ikke sett glutenfri variant av det, og så er det ingen vits i å ha to poser stående fremme når man strengt tatt bare trenger èn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Ikke kjøp havremel - bare kjør grynene først for å lage pulver av det. Havremel er ikke spesielt dyrt, men har ikke sett glutenfri variant av det, og så er det ingen vits i å ha to poser stående fremme når man strengt tatt bare trenger èn ;)

Men når trådstarter tydeligvis ikke har glutenallergi ettersom han allerede bruker vanlige havregryn, hvorfor skal han da trenge glutenfritt havremel? Havren er vel også i utgangspunktet glutenfri, selv om det kan ligge igjen spor etter behandlingsprosessen.

Ser forøvrig poenget med en VS to poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når trådstarter tydeligvis ikke har glutenallergi ettersom han allerede bruker vanlige havregryn, hvorfor skal han da trenge glutenfritt havremel? Havren er vel også i utgangspunktet glutenfri, selv om det kan ligge igjen spor etter behandlingsprosessen.

Ser forøvrig poenget med en VS to poser.

Rett og slett fordi de fleste av oss neppe har problemer med å redusere gluten i kosten selv om vi kanskje ikke har veldig store *synlige* problemer med det. Som du selv sier er havregryn i seg selv glutenfritt, så i motsetning til veldig mye annet som selges som glutenfritt trenger man ikke engang å måtte fire på smak eller konsistens. Hvorfor ikke da bare betale noen få kroner ekstra og få et produkt som ikke har blitt kontaminert gjennom prosessene det har vært utsatt for?

Men klart - om man har et helt klart behov for å *ikke* spise glutenfritt, så for all del. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noen123

Hva er det som gjør at gluten burde kuttes hos de som ikke merker noe av dette da? (Nå spør jeg, jeg diskuterer ikke :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at gluten burde kuttes hos de som ikke merker noe av dette da? (Nå spør jeg, jeg diskuterer ikke :p )

Det er mye diskusjoner rundt hvorvidt det i det hele tatt er sunt selv for oss uten cøliaki. Derfor behandler jeg det som soya, som det også er mye kontrovers rundt - finnes det er fullgodt alternativ uten, så velger jeg det. Om ikke, så spiser jeg det jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...