Felicie Skrevet 23. juli 2013 Skrevet 23. juli 2013 Hei! Jeg pleier å trene gerilja-intervaller en dag i uken. Da varmer jeg opp først og så løper jeg 8 drag (20 sek spurt, 10 sek hvile). Så roer jeg ned i noen minutter, før jeg gjentar og løper 8 drag til. Til nå har jeg økt med 0.5 km/t i speed fra økt til økt, men kjenner at jeg har kommet til et punkt der jeg ikke klarer å løpe fortere. Løper nå på 17 km/t. Er det noen måte jeg kan variere gerilja-intervallene (antall drag, hastighet o.s.v)? Siter
Whiplash Skrevet 23. juli 2013 Skrevet 23. juli 2013 Du kan sikkert legge det opp litt som du vil, jeg har pleid å løpe en strekning utendørs som tar 20 ish sekunder, med 10 sek pause. Altså fast strekning, slik at de siste lengdene tar litt lenger tid. Føler det er lettere å gi alt når jeg ser "mållinjen". Siter
TaDenRIng Skrevet 24. juli 2013 Skrevet 24. juli 2013 Viss målet ditt er hurtighet så vil jeg ikke tro du opplever nevneverdig forskjell med å bare variere løpingen. Vil du ha videre økning i hastighet så må du variere med styrketrening for ben og plyometrisk trening. Ser man på hvilken som helst 100 meter løper så har de greit store rumper og lår i forhold til resten av befolkningen. Tror ikke det er tilfeldig Felicie 1 Siter
Felicie Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Skrevet 24. juli 2013 Viss målet ditt er hurtighet så vil jeg ikke tro du opplever nevneverdig forskjell med å bare variere løpingen. Vil du ha videre økning i hastighet så må du variere med styrketrening for ben og plyometrisk trening. Ser man på hvilken som helst 100 meter løper så har de greit store rumper og lår i forhold til resten av befolkningen. Tror ikke det er tilfeldig Målet mitt med gerilja-intervallene er vel egentlig bare å booste fettforbrenningen og å trene effektivt, men bli fort ferdig. Siter
TaDenRIng Skrevet 24. juli 2013 Skrevet 24. juli 2013 Da blir svaret mitt: keep doing what you're doing. Tror heller ikke man opplever nevneverdige forskjeller i variasjon innenfor en type interval, men motbakkeløp for å spare tid er alltid en sikker vinner. Felicie 1 Siter
Felicie Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Skrevet 24. juli 2013 Da blir svaret mitt: keep doing what you're doing. Tror heller ikke man opplever nevneverdige forskjeller i variasjon innenfor en type interval, men motbakkeløp for å spare tid er alltid en sikker vinner. Dvs. fortsette på 17 km/t, uke etter uke? Siter
Magne Støen Skrevet 14. august 2013 Skrevet 14. august 2013 Prøvd andre intervallprotokoller? Selv liker jeg 150metersdrag på romaskinen med 30sek-1min pause, men varierer ofte intervallene, og om jeg gjør de med løping, roing, osv. Jaffa86 1 Siter
Cilly Skrevet 15. august 2013 Skrevet 15. august 2013 Hva med å variere gerilja-intervallene på forskjellige apparater? Ellipse, tredemølle, spinningsykkel, romaskin? Så skaper du iallefall litt variasjon? Og kanskje variere intervallene på mølle med fart, fart/incline, incline, Du klarer sikkert ikke løpe like fort om inclinen er veldig høy f.eks? Bare tips til variasjon altså marrav og Jaffa86 2 Siter
Gjest Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 Du kan også prøve pyramideintervaller, er like effektivt + at du blir fort ferdig Siter
Gjest Skrevet 10. november 2013 Skrevet 10. november 2013 Viss du ikke klarer å øke farten kan du jo kanskje prøve å øke stigning? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.