Tiwas Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Prøver det, men problemet mitt er at de går innover av seg selv. Hadde det vært så enkelt, hadde jeg ikke laget denne tråden Knyt en strikk rundt knærne. Jobben din er å hindre den i å skli ned Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23024-kneb%C3%B8y-kn%C3%A6rne-g%C3%A5r-innover/page/2/#findComment-826214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draug Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Prøver det, men problemet mitt er at de går innover av seg selv. Hadde det vært så enkelt, hadde jeg ikke laget denne tråden Strikk er en grei ting å ha, skaff deg en selv som du har med. Har du ikke tilgang på en bra strikk så kjør Yogaøvelsen som Eirich nevnte. Jeg varmer opp med strikk før bøy ved å kjøre 1 minutt hvorda 5s nede i hold og 5s oppe samt faceplant inn i veggen og ta knebøy der uten at kroppen rører veggen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23024-kneb%C3%B8y-kn%C3%A6rne-g%C3%A5r-innover/page/2/#findComment-826222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LenaMarie Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Strikk er en grei ting å ha, skaff deg en selv som du har med. Har du ikke tilgang på en bra strikk så kjør Yogaøvelsen som Eirich nevnte. Jeg varmer opp med strikk før bøy ved å kjøre 1 minutt hvorda 5s nede i hold og 5s oppe samt faceplant inn i veggen og ta knebøy der uten at kroppen rører veggen. Ja, har tenkt å se etter strikk. Tusen takk! Sondre Aalbotsjord og Draug 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23024-kneb%C3%B8y-kn%C3%A6rne-g%C3%A5r-innover/page/2/#findComment-826232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg bumper denne tråden med litt forhåpentligvis konstuktiv kritikk Jeg synes det er tydelig at du står med for bred benstilling. Ha heller cirka skulderbredde mellom hælene dine, og pek tærne ut cirka 30 grader. Denne vinkelen vil variere fra individ til individ, men 30 grader er en god startstilling. En smalere fotstilling vil gjøre det enklere å holde knærne ut gjennom hele løftet. Tipset om å spre gulvet kan fungere bra. Du må bevisst sørge for å holde de ute gjennom hele løftet. Det kan også hende at vekten er litt for tung til at du får til å gjøre øvelsen med god teknikk. Hvis det har vært stillstand en stund så kan du alltids vurdere å ta av litt vekt, og jobbe deg oppover igjen med god teknikk. Det vil ikke ta lang tid før du går forbi der du er nå. Det er viktigere å løfte riktig enn å løfte tungt, det blir fort tungt nok når man gjør det riktig Her er noen LOL bilder som jeg fant som på merkelig vis er beskrivende: Cirka skulderbredde mellom føttene Cirka 30grader vinkel på føttene: Den brede fotstillingen til venstre ser litt kjent ut Stå på videre, og post nye videoer om du vil. Knebøy er konge Brukerikke 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23024-kneb%C3%B8y-kn%C3%A6rne-g%C3%A5r-innover/page/2/#findComment-833717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LenaMarie Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Jeg bumper denne tråden med litt forhåpentligvis konstuktiv kritikk Jeg synes det er tydelig at du står med for bred benstilling. Ha heller cirka skulderbredde mellom hælene dine, og pek tærne ut cirka 30 grader. Denne vinkelen vil variere fra individ til individ, men 30 grader er en god startstilling. En smalere fotstilling vil gjøre det enklere å holde knærne ut gjennom hele løftet. Tipset om å spre gulvet kan fungere bra. Du må bevisst sørge for å holde de ute gjennom hele løftet. Det kan også hende at vekten er litt for tung til at du får til å gjøre øvelsen med god teknikk. Hvis det har vært stillstand en stund så kan du alltids vurdere å ta av litt vekt, og jobbe deg oppover igjen med god teknikk. Det vil ikke ta lang tid før du går forbi der du er nå. Det er viktigere å løfte riktig enn å løfte tungt, det blir fort tungt nok når man gjør det riktig Her er noen LOL bilder som jeg fant som på merkelig vis er beskrivende: Cirka skulderbredde mellom føttene Cirka 30grader vinkel på føttene: Den brede fotstillingen til venstre ser litt kjent ut Stå på videre, og post nye videoer om du vil. Knebøy er konge Haha fine bilder ja Jeg skjønner hva du mener, og har in fact stått mye smalere, ca. så smalt som på det første bildet, og pekt tærne mer utover. Det har hjulpet litt tror jeg, men knærne har fortsatt en tendens til å svaie innover. Har også prøvd å gå dypere, men jeg vet det ikke er så veldig bra for korsryggen fordi jeg får buttwink hvis jeg går ned mer enn 90 grader. Står fast på 37,5 kg, knærne går litt innover da også. Så snart jeg går over til 40 eller høyere lever knærne sin egen verden. Huff... det er bare det at jeg føler jeg har jobbet meg opp lenge nok nå, så blir litt frustrert Men KAN det ikke ha noe med at fremsiden er sterkere enn baksiden? Jeg mener det er sånn. Knærne går jo innover fordi fremsiden tar over for å kompensere med baksiden (eller hvordan man sier det ) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23024-kneb%C3%B8y-kn%C3%A6rne-g%C3%A5r-innover/page/2/#findComment-834198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.