Gå til innhold

Noen som har tips til formtopping?


Rudsmoen

Anbefalte innlegg

Skal på Norway cup til helga og ønsker der å prestere så bra som mulig der. Det er egentlig ikke hovedmålet for sesongen, det er egentlig oslo halvmaraton. Men har lagt ned veldig mye trening den siste måneden. Har ligget på 20-30 timer i uka hvor jeg har løpt 2-3 intervaller, 1 times hurtig langkjøring, en 2 timers tur og 3 fotballtreninger og litt sykling. Utenom kondisjonstreningen har jeg trent styrke 2-3 ganger i uka og så har det blitt noen timer hvor jeg har trent fotballteknikk på egenhånd. Jeg vet jeg (er) kommer til å bli i best form på laget mitt vis jeg bare får overskudd og greier å få det ut.

Så noen som har noen forslag? vet det ikke er noen fasit, men noen retningslinjer hadde vært fint ;) det jeg vet jeg "må" trene til uka er fotballtrening mandag, og kamp onsdag eller torsdag.

Hadde tenkt å starte formtoppingen med en fridag i dag, høres det greit ut?

------------------------------

18 år

193 cm

86 kg

------------------------------

10 km 34min 48 sek

3000m 9min 55 sek

coopertest 3600 meter

Beep test level 18.3

------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Therese her, det er kort tid frem til Norway Cup.

Men kan gi deg en liten pekepinn på formtopping, generelt skal du halvere treningsmengden i 1-3uker (alt etter hva du skal toppe mot og hvor mye mengde du har i kroppen fra før av).

Intensiteten på dragene i intervallene opprettholdes, men antall drag reduseres med 50%.

Antall økter i uken opprettholdes, men reduseres i varighet/lengde med 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i bra nok form nå, hvorfor trikse og fikse med noe nytt og ukjent for å "kanskje" toppe formen?(som allerede er på topp?)

If it ain't broken, dont fix it

Men føler jeg har mer å gå på ved å få mer overskudd;) Og tenker dette kan være god øving fram mot halvmaratonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...