Gå til innhold

PSMF - vannansamling


Anbefalte innlegg

Ser at den store psmf-bølgen har lagt seg for en god stund siden, men siden jeg hadde veldig suksess med dietten for et år siden, og nærmest har stått stille i vekt etterpå, begynte jeg igjen på dietten for 11 dager siden.

Jeg startet med en vekt på 86 kilo, gikk så ned til 83 kilo på tre dager, før jeg plutselig var oppe i 86 igjen, på dag 4. Dag 5 fikk jeg mensen, så skjønner jo hvorfor alt dette vannet har hopet seg opp. For to dager siden når mensen var over tok jeg en reefeed i håp om at vannet skulle forsvinne. Spiste både kake, en Swebar, tomatsuppe og pannekaker, men var ikke oppe i mer enn 1450 kcal den dagen. Var da på 83,2 kilo og det er jeg fremdeles.

Det virker ikke som vannet i kroppen forsvinner. Noen tips? Ny reefeed?

Vet at veldig mange kommer til å si "slutt på kuren", men det ønsker jeg ikke. Det fungerer veldig bra for meg å spise slik som dette. Føler meg ikke slapp eller noe... Da jeg gikk på kuren for et år siden forsvant 10 kg på to uker, men da hadde jeg jo en høyere BMI også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har faktisk lest igjennom hele loggen din, "Men, nå er det tid for skjerpings" gjentar seg endel ganger. kvalifisert gjetting sier meg at du jukser med småting. dine tidligere PMFS kurer er ikke PMSF, det er high protein, low fat low carb. Det er lettere å gå ned i vekt når man har høy BMI, du spiste bare mindre kcal,derfor du ikke har samme suksess denne gangen.

vannet ikke slipper ? tror du virkelig du har mistet 3kilo fett på 3 dager ? de 3 kiloene ja de var nok mest vann..

Kjør på med kuren, funker kjempebra! MEN denne gangen krever det mer av deg som person, om du er rundt 170 så trenger du ingen refeed, kjør på med kyllingfile/torsk/svin + brokkoli i to uker. Drikk tranen din, skip ALT, den extra tyggisen, ja den inneholder carbs...

Flame on !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk lest igjennom hele loggen din, "Men, nå er det tid for skjerpings" gjentar seg endel ganger. kvalifisert gjetting sier meg at du jukser med småting. dine tidligere PMFS kurer er ikke PMSF, det er high protein, low fat low carb. Det er lettere å gå ned i vekt når man har høy BMI, du spiste bare mindre kcal,derfor du ikke har samme suksess denne gangen.

vannet ikke slipper ? tror du virkelig du har mistet 3kilo fett på 3 dager ? de 3 kiloene ja de var nok mest vann..

Kjør på med kuren, funker kjempebra! MEN denne gangen krever det mer av deg som person, om du er rundt 170 så trenger du ingen refeed, kjør på med kyllingfile/torsk/svin + brokkoli i to uker. Drikk tranen din, skip ALT, den extra tyggisen, ja den inneholder carbs...

Flame on !

Har ikke fått til noen psmf bortsett fra den første gangen, da jeg gikk ned ti kilo. De andre gangene har ikke blitt noe av, som du jo har forstått av loggen. At jeg ikke spiste psmf den gangen forstår jeg faktisk ikke hvor du har fra... Jeg var ikke en dag over 20 g i fett og 15 g i karber. Spiser også tran hver eneste dag (i tilegg til 20 g fett) og har ikke rørt en tyggis!

Og nei, jeg tror ikke jeg har gått ned tre kg fett på tre dager. Jeg tror det var mest vann og noe fett. Men på dag 4 var plutselig disse 3 kgene tilbake. Er nede på 83 nå, altså har jeg kun gått ned tre kg på 12 dagee, noe jeg synes er ganske liten nedgang med tanke på at jeg ikke har vært over 830 kcal noen dag, bortsett fra oppkarbingsdagen.

Jeg er forøvrig 176 cm høy. Synes det står mye forskjellig angående oppkarbing, men med en bmi på 27 er det kanskje ikke nødvendig?

Forøvrig går absolutt alt som er innom munnen bortsett fra tran og vann på vekta før det går i munnen, og tyggis, pastiller o.l. har jeg ikke rørt. Jeg vet det inneholder karber, det står jo på pakka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye fiber får du i deg? Mange på PSMF spiser veldig mye fiberrike grønnsaker, og overdrevent inntak av fiber kan gi vannansamlinger.

Hmmm... Kanskje jeg spiser for mye fiber... Har heller tenkt at det var for lite.... Kommer ikke opp fiberinnhold i appen min, men skal prøve å legge inn litt på diett.no... Se hvordan de siste dagene ligger an. Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Kanskje jeg spiser for mye fiber... Har heller tenkt at det var for lite.... Kommer ikke opp fiberinnhold i appen min, men skal prøve å legge inn litt på diett.no... Se hvordan de siste dagene ligger an. Takk for tips! :)

Ja, jeg vet i hvert fall ikke hvor mye du spiser :p Og "nok fiber" varierer fra person til person.

Slik jeg forstår det er grunnen bak det at mye fiber trekker mye vann inn i avføringen, som igjen gir mindre vann til andre prosesser i kroppen. Da reagerer kroppen som om den får for lite vann og nyrene begynner å resirkulere det lille den har. I denne prosessen blir man seende kvapsete og slapp ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg forstår det er grunnen bak det at mye fiber trekker mye vann inn i avføringen, som igjen gir mindre vann til andre prosesser i kroppen. Da reagerer kroppen som om den får for lite vann og nyrene begynner å resirkulere det lille den har. I denne prosessen blir man seende kvapsete og slapp ut.

Hmmm.... Burde kanskje drikke mere vann... Drikker ca 2, 5 liter vann og kaffe om dagen, men det er sikkert for lite i varmen. Skal flytte om halvannen uke, så er mye pakking og pappeskebæring også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kg på tre dager er ikke dårlig,så jeg ser ikke poenget med å klage over det. Du har fått menstruasjon,det er noen som ikke går ned et gram eller går opp den tiden både før og etter.

En ting har jeg lært..ikke stress...det er din værste fiende:)

3 kg på 3 uker er normal og bra,det er omtrendt det du har klart og det kan kreve mye mer av deg å få av flere kg fordi de første kgene som regel er de letteste,jeg regner med dette er fordi det er mest vann og pluss at man som regel vil ha mindre tarminnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...