Gå til innhold

Hellig fastemåned og vektnedgang?


Anbefalte innlegg

Er en jente på 16 år som veier 65 kg, høyden min er 1.66 gikk fra 60 til 70 i fjor sommer men klarte å gå ned de 5 kg, har pæreform kropp og det ser ikke fint ut hvis man ikke er i form, store lår stor rompe, magen er liten iforhold til de men den er også rund og stor og armene er litt lubben

siden jeg er muslim og det gjelder å faste denne måneden så lurte jeg på hvordan jeg skal få til å gå ned 1 kg i uken, og hvordan jeg skal spise og hva jeg skal spise? får ikke spise fra klokka 3 på morgen til 20 om natta, så har en spisevindu på 6 timer, men vil heller ikke spise noe rett før jeg legger meg :/

Har prøvd mitt beste å forklare situasjonen min å håper at dere kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du bør fokusere noe ekstra på å gå ned i vekt under Ramadan enn det du evt måtte gjøre av endret måltidsmønster. Fasten er stress nok for kroppen i utgangspunktet og det vil være bedre å heller bruke en av de andre 11 månedene i året til å redusere fettprosenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du bør fokusere noe ekstra på å gå ned i vekt under Ramadan enn det du evt måtte gjøre av endret måltidsmønster. Fasten er stress nok for kroppen i utgangspunktet og det vil være bedre å heller bruke en av de andre 11 månedene i året til å redusere fettprosenten.

Helt enig med Oddis. Faste og lite kalorier er tøft mentalt, så ta dette som en forbredelse til en diett én månede etter Ramadan f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark Rippetoe svarte "stop being muslim" på et lignende spørsmål for et par år siden på sitt forum. Men det er vel ikke aktuelt.

Hvorfor vil du ikke spise på kvelden? Har du ikke matlyst da? Kan du drikke vann mellom kl 02 og 20? Kan du spise hva du vil i spisevinduet ditt?

Faste høres ut som intermittent fasting for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark Rippetoe svarte "stop being muslim" på et lignende spørsmål for et par år siden på sitt forum. Men det er vel ikke aktuelt.

Hvorfor vil du ikke spise på kvelden? Har du ikke matlyst da? Kan du drikke vann mellom kl 02 og 20? Kan du spise hva du vil i spisevinduet ditt?

Faste høres ut som intermittent fasting for meg!

hadde ikke stilt dette spørsmålet hvis det var aktuelt.

spiser ikke på kvelden,hørte at man legger på seg hvis man spiste rett før man la seg men har fått det oppklart av Kristin Charm nå. Kan ikke drikke vann mellom 02-20

Ja kan spise hva jeg vil i spisevinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...