Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vel, om du sjekker i litteraturen innen sportsernæring og dokumentasjon bak ergogene kosttilskudd, så er ikke E-vitamin med på listene over kosttilskudd med ergogen effekt. I den siste listen jeg har foran meg akkurat nå (Present Knowledge in Nutrition 2012) står C- og E-vitamin klassifisert som tilskudd som har fått litt vitenskapelig oppmerksomhet, og som kan være aktuelt å se nærmere på med tanke på effekter, men per i dag er det ikke noe som tilsier at det bør anbefales. :)

Samma søren, det funker for meg, så da driter jeg en lang marsj i om det ikke står på ei liste..ærlig talt, det er 7 milliarder individer her på planeten, skulle alle fungere etter all verdens lister...:rolleyes:

Fortsetter under...

Nei, det har jeg ikke (ref: Stråmann - Wikipedia). Og som svar til spørsmålet ditt om hvor du bruker hersketeknikk, så virker det på meg som hele stråmannargumentet ditt fordi du nekter å si at "ok, vi er uenige" og så forsøker meg pålegge meg en "tankefeil".

Du spurte hvorfor jeg stilte meg kritisk til noe jeg aldri har stilt meg kritisk til. Det oppfatter jeg som en stråmann ettersom jeg aldri hadde fremlagt den påstanden. Men nok om det, om det ikke var ment sånn så gjør det jo ingenting. Lett å misforstå hverandre på internett :)

Jeg ser fremdeles ikke problematikken ved å legge ut en lang liste med lesestoff til dem som ønsker å lese det. Står det at de er lest og verifisert eller står det henvisninger til enkelte av dem?

Det ser jeg heller ikke problematikken med, og det har jeg heller aldri problematisert. Igjen vil jeg understreke at du argumenterer mot ting jeg aldri har sagt...

Hadde de lagt referanselisten under en overskrift som "her er en liste over relevant forskning for den som vil fordype seg" så hadde det overhode ikke vært noe som helst problem. Men, de refererer til alle sammen inni tekstene sine etter de ulike påstandene, da blir saken en helt annen når de ikke selv har lest gjennom disse.

Samma søren, det funker for meg, så da driter jeg en lang marsj i om det ikke står på ei liste..ærlig talt, det er 7 milliarder individer her på planeten, skulle alle fungere etter all verdens lister...:rolleyes:

Homeopati fungerer også for en hel haug med folk, det betyr ikke at det gir noen reell, fysiologisk effekt. Selvfølgelig er det ikke noe problem å gjøre noe man mener fungerer for seg selv. I utgangspunktet var jeg mest interessert i hvor du hadde det fra, ettersom det ikke stemmer overens med resultatene som fremkommer av forskningen på det.

Du spurte hvorfor jeg stilte meg kritisk til noe jeg aldri har stilt meg kritisk til. Det oppfatter jeg som en stråmann ettersom jeg aldri hadde fremlagt den påstanden. Men nok om det, om det ikke var ment sånn så gjør det jo ingenting.

Du sa du var kritisk fordi de umulig kunne ha lest alle sammen. Men...vi kan avskrive det som en misforståelse. Jeg har i hvert fall bedre ting å gjøre enn å føre en flame war, så om vi er enige om å være sånn ca enige og litt uenige men tross alt misforsto litt kan vi for all del det :)

Homeopati fungerer også for en hel haug med folk, det betyr ikke at det gir noen reell, fysiologisk effekt. Selvfølgelig er det ikke noe problem å gjøre noe man mener fungerer for seg selv. I utgangspunktet var jeg mest interessert i hvor du hadde det fra, ettersom det ikke stemmer overens med resultatene som fremkommer av forskningen på det.

Jeg liker sukkerpiller best. Null bivirkninger, men de har kurert og hjulpet mange opp gjennom tidene. Bedre enn det blir det ikke :D

Du sa du var kritisk fordi de umulig kunne ha lest alle sammen. Men...vi kan avskrive det som en misforståelse. Jeg har i hvert fall bedre ting å gjøre enn å føre en flame war, så om vi er enige om å være sånn ca enige og litt uenige men tross alt misforsto litt kan vi for all del det :)

Jepp, men som sagt bare fordi de henviser til alle studiene som begrunnelse for påstandene i teksten sin, og da blir jeg veldig skeptisk.

Vi kan si det sånn og avslutte her ja :)

Jeg liker sukkerpiller best. Null bivirkninger, men de har kurert og hjulpet mange opp gjennom tidene. Bedre enn det blir det ikke :D

Smaker digg gjør det også, og fungerer selv om man blir fortalt at de ikke fungerer!

Annonse

Smaker digg gjør det også, og fungerer selv om man blir fortalt at de ikke fungerer!

Men frie for bivirkninger er de dessverre ikke, så watch out for overdreven bruk dere!

hehe - ok, om man kommer opp i større mengder så vil de nok ha bivirkninger. Spesielt på insulin :p

Da ville det vel ikke vært placebo lenger, siden placebo per definisjon ikke har en fysisk virkning. Bivirkningene jeg tenker på er like mye et resultat av placeboeffekten som virkningen i seg selv.

• 3 uker senere...
så å ta Vitamin C og E er å anbefale når man trener styrke? :)

Test selv, og se om det kanskje kan være noe for deg:) Jeg spiser visst det som er sunt, men får en god booster av vitamin E. Jeg får også iblant en effekt av kreatin, men den effekten varer bare ei uke - så folk er forskjellig. Test, er alltid mitt svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...